Köksskåpsfavoriter

FavoriterJag fortsätter lite på temat kök från igår och visar upp några favoriter från köksskåparna. Jag gillar verkligen porslin och skulle nog ha massor mycket mer om jag inte alltid har haft lite platsbrist... Det tror jag i och för sig att jag alltid kommer att ha, platsbrits alltså, hur stort kök jag än har! Jag gillar många olika typer av porslin. Allt från 50-talsklassiker till Ostindia.

Just nu är mina favoritglas Pralin från IKEA, som passar riktigt bra både till dryck och dessert. Och mina favoritkoppar med fat är köpta på Indiska för flera år sedan. Kopparna har faktiskt legat nedpackade i en låda under en period just på grund av för få köksskåp. Som tur var så hängde jag inte med i Feng Shui-vågen och slänge dem. De är nu uppackade igen och används ofta för att avnjuta ett gott te i vintermörkret. De är perfekt storlek och riktigt goda att dricka ur. Synd bara att de inte finns att köpa längre...
Vindsvåningen | |
Upp