Bäst och pest hemma hos oss

Utmaningen av Monkan är antagen! Här kommer best of the best och best of the pest.

Jag och Älsklingen satt i helgen och funderade på vad som vi egentligen gillar mest hemma hos oss. Vi kom faktiskt överrens om att det är planlösningen som är allra bäst. Visst finns det möbler och prylar som vi gillar mycket, men de hade inte gjort sig lika bra i någon annan lägenhet. Möjligen i ett hus... *ler* Vi bor i en ljus vindsvåning med takfönster, egen trapp, klädkammare och luftigt kök. Och vi trivs hur bra som helst, det är bara synd att det inte är en bostadsrätt!

Om det hade varit en bostadsrätt hade vi absolut gjort en ansiktslyftning av köksinredningen! Luckorna är ju ok, men trähandtagen är inte så snygga enligt oss. Vi funderar på att byta ut dem mot metallhandtag av något slag, men vi har inte riktigt kommit till skott.

Nästa sak som är pest i vårt hem är balkongen. Och där kan man nog få pest på riktigt!! Ha ha! Kanske inte, men det växer faktiskt mögel på den avskavda snickarglädjen. Det är vår första sommar på denna balkong och jag tror att det kommer att krävas en del skurande och målande innan det blir den blommande dröm vi hoppas på! Jaja, fortsättning följer på dessa projekt.

Här kommer lite bilder. Planlösningen är ritad ur minnet men stämmer ganska bra med verkligheten tror jag.


image101


Det fem bloggar jag skickar vidare utmaningen till är:
En dag. Ett liv. En verklighet.
Inredningsgalen
Kix Inredningskoll
Södralycke
TomteboAnna

Vindsvåningen | |
#1 - - Anne:

Hej, hittade hit via en annan blogg. Vad mysigt du har det hemma hos dig. :) Jätte fint. Ha det så bra!

#2 - - Linda:

Kul att se ditt bäst och pest! Luckorna är fina i sig och byta handtag gör du i ett nafs och det kommer att bli ett omedelbart lyft.

Kram

#3 - - Monkan:

Planlösning som Bäst, vad härligt. Och blogghörna :-)
Balkong, åååh, om ni inte vill ha den så kan jag ta den ;-) Jag bor på nedre botten men folk får väl ducka när de går förbi?

Hyresrätt och kökshandtag? samma här. Men jag har bytt, fram och tillbaks. Från smala metall till bok (liknande era) för att matcha trälist i kaklet, och sen tillbaks till metallisarna igen. Jag tycker ni ska testa, det förändrar verkligen köket, luckorna är ju så fina.

Vilket fint kort du gjort! Det är så fint med flera olika papper. Jag gissar att Johanna blev jätteglad :-) Jag brukar göra julkort, och nåt enstaka födelsedagskort. Jag gillar att sy på pärlor.

#4 - - detsvartataket:

Ja då har i lite att göra till sommaren..Ja det är inte samma sak i en hyres..men byta handtag o sånt är ju helt ok..

#5 - - Åsa:

Vindsvåning med takfönster låter inte helt fel. Är just på jakt efter ny bostad och kollar planlösningar för fulla muggar. Er var verkligen bra!

Upp