Inspiration från trädgårdmässan

Jo, jag hann ju besöka trädgårdsmässan i helgen. Ja, Umeås trädgårdsmässa är ju inte någon stor mässa men det är ändå kul att kika runt. Här kommer lite inspirationsbilder.


image119

Jag gillar verkligen betongsaker. Å det fanns lite grejor som föll mig i smaken. Häftiga gjutna ansikten, ett gulligt hus och en del krukor. Sen såg jag sådana betonghjärtan som jag själv haft funderingar på att gjuta ...någon dag! :)


image120

Ja, jag skulle inte vilja ha det där trollet i min trädgård, jag skulle bli rädd varje gång jag gick förbi! Men gärna en dekoration från Tråd Spira. Fast jag har ju ingen trädgård, så jag får nog nöja mig med en liten trollslända på balkongen! ;)


image121

Härliga olivträd fanns det, men jag har ju redan två st... Holmsunds Blommor (som även har en inspirerande blogg) hade arrangerat en riktigt läcker stol, med en riktigt söt grodprins! Det är ju roligt att använda annorlunda och oväntade saker i arrangemang, som tex en stol eller en blodapelsin som i arrangemanget till höger.

Och vad köpte jag då?! Inte så mycket faktiskt, men jag ska visa imorgon!
God natt på er!
Trädgård | |
#1 - - Lotta:

vad kul med trädgardsmässa. visst e de coolt med betonggrejer!

#2 - - Malin:

Betong är sååååå snyggt!

#3 - - Camilla:

Men oj vilka häftiga betongprylar, huset o den där gubben som kryper fram... Lite läskig på ett kul sätt :p
Mr. Gnu råkade se vad du skrev om han, nu tjurar han igen! ;(

#4 - - Margareta:

Känns väldigt häftigt, ovant och roligt att hitta sina saker i någon annans blogg. Vill tacka så väldigt mycket för det.

#5 - - Livet i byn:

Åhh det betonghuset skulle jag vilja ha, SÅ fint!!

~Livet i byn

#6 - - Fröken Fräken:

Betong är ju ett så fränt material. Själv har jag prövat på att gjuta små hjärtan (i sådana där gummiformar för iskuber, funkade jättebra!) rabarberblad och runda krukor, men skulle vilja ha kvadratiska krukor. lite joxigt bara att fixa till formen.
Sådan där självhäftande plast är faktiskt snyggar än vad man kan tro - förutsatt att man då väljer bort hemska mönster med fuskmarmorering eller rosa ankor...

#7 - - Åsas formaliteter:

Gjuta betong är ju jättekul. Jag hade massor av planerade betongprojekt en sommar. Det blev två rabarberblad och en parasollfot innan intresset svalnade. Men i sommar kanske jag fortsätter...
Kram Åsa

#8 - - jessica:

Åh vad fina saker! Jag älskar betong! Har lite planer på att göra sådana huvud själv m.m....tid önskars bara ,,haha
Kraam

Upp