Jag och alfabetet

Jag hittade denna lista hos Tjohalia. Jag skickar den vidare till alla som vill!

A - Astrid. Ronja Rövardotter var min favoritbok som liten.
B - Blommor och blader. Gillar växter och mönster med blommor- och bladmotiv. 
C - Chips. Min stora last här i livet.
D - Drömmare. Jag drömmer och fantiserar ofta om inredning och framför allt ett eget hus.
E - Envis. Jag ger mig inte i första taget.
F - Framtiden. Jag lever ofta i framtiden och är ibland dålig på att leva i nuet.
G - Glenn. Min gula katt som är lika envis som jag.
H - Hemma. Jag är väldigt hemkär och gillar att vara hemma.
I - Inredningstidningar. Min andra stora last.
J - Jympaledare. Jo, faktiskt.
K - Kär. I min Älskling.
L - Lycka. Meningen med livet enligt mig.
M - Mamma. Hon är ursprungligen från Finland.
N - Naturen. Här hämtar jag kraft.
O - Optimist. "He orn se".
P - Planerande.  Planering och listor älskar jag. (Samtidigt som jag faktiskt är väldigt flexibel.)
Q - Quesedillas Jag gillar både att laga och att äta mat. 
R - Ralph. Min grå och vita katt som är en riktig buskatt.
S - Svart. Min favoritfärg på kläder som tonåring.
T - Trädgård. Vill ha en.
U - Umeå. Min kära hemstad.
V - Veckopendlar. Jag bor för tillfället i Härnösand på veckorna.
W - What to do? "Vad gör man?" är ett av mina favorituttryck (ett ganska internt sådant).
X - Xylofon. En sådan hade jag som barn.
Y - Yoga. Tränar gärna. 
Z - Zum zum. Har en konstig egenskap som jag själv irriterar mig på: nynnade i tid och otid...
Å - Årstid. Jag älskar sommaren!
Ä - Ärlig. Har väldigt svårt att inte säga sanningen.
Ö - Övningskör. Jag har precis börjat övningsköra efter att ha funderat på det i 10 år!
Personligt | |
#1 - - Linda P:

Oj vad kul! Fast jag orkar nog inte hänga med denna gång. HAr så många andra ideér som måste ut... :)

#2 - - Lotta:

kul att läsa lite mer om dig! :-)

#3 - - Sandra:

Vad roligt att du antog utmaning! Kram Sandra

#4 - - Livet i byn:

Alltid lite intressant att få läsa mer om personen bakom en blogg...man vet ofta vilken smakinriktning de har när det gäller inredning men inte så mycket mer.

~Livet i byn

#5 - - Malin:

Jäg är nästan klar med den listan:P Kram

#6 - - Fröken Fräken:

Jag kanske tar och hoppar på listan jag med, roligt att läsa! Du får rapportera vidare hur det går med pappersinslagningen, när Lagerhaus öppnar här ska jag köpa mig en rulle också!

#7 - - HUMLA:

Kul idé med listan, det kanske man får prova på själv.
Du får ursäkta min mans kommentar till ditt inlägg i min blogg. Han hade inte fattat att jag hade varit inne på din blogg och ställt frågot om Hoyor. Förvirrad man! Tack föresten för svaret.

#8 - - Jenny:

Vilken rolig utmaning. Alltid kul att få veta mer om personen bakom bloggen. Chips-lasten känner jag så väl igen! =) Snyggt presentpapper du hittat förresten. Hoppas du lyckas med "inklädningen".

#9 - - Jen:

usch va jobbigt att svara på alla dom där :) hehe Fin blogg föresten!

#10 - - Lisa:

Roligt, jag ska också anta utmaningen, men det får bli imorgon, ikväll njuter jag, haha! kram

#11 - - detsvartataket:

jag har sett den hos flera..ska se om jag hinner göra den i kväll..

Upp