En polkagris i fotöljen



Jag hittade så fint randigt tyg nu när jag kom hem från Island så jag var bara tvungen att sy denna polkarandiga kudde. Jag tror jag skall matcha den med fler kuddar i ett annat sött tyg, nämligen röd och vitprickigt från Åhléns. Jag tror det får bli ett mellandagsprojekt! :) För visst får man pynta vidare efter jul!? ;) Jag förstår om det är många som är less på julen nu, men det är inte jag!!
Tyg och Sy | |
#1 - - Bokmalen:

Oj, vad tjusigt!! Önskar att jag oxå kunde sy. Eller kan å kan, jag har inte tålamod till det... Ser fram emot att se kommande projekt. Jag är inte less på julpynt. Vi har bestämt oss för att "bunkra upp" lite nytt nu under rean, till nästa år! Kramen

#2 - - Fröken Fräken:

Jag är lättad! Här har man ju börjat oroa sig för om det hade kunnat vara så att Pysselprinsessan herself bodde i huset för storbranden på Ålidhem, när det varit lite tyst på bloggen. Men istället kanske du har varit upptagen med jobb och pyssel?! Stilig kudde, sanna mina ord. Klart att man kan pyssla till lite rödvitmönstrat även efter jul, det är ju inga tomtar på tyget!



Något annat chockerande! Det är nu slutet på annandag jul och jag har ännu inte tagit bort något av mina julpynt...! När hände det senast, jag bara undrar?! Men nu börjar man bli lite sugen på nya kuddar. Det var 25% på allt på Olssons tyger såg jag på stan idag, fram till den 5 januari. Jag lyckades låta bli att köpa något (!) istället gick jag till Åhlens och köpte tre krukor och en duk. Duken ska nog bli omsydd till annat, det var snajsigt mönster som dock inte fanns på metervara. Nåja, egentligen har jag inte hunnit tröttna på julgrejerna, men det känns som om man måste passa på att pyssla järnet medan man är ledig. Klart, man skulle ju kunna rensa ut den där luriga garderoben i sovrummet. Eller avfrosta frysen. Men hur roligt är det?!

#3 - - pysselpralinen:

Jag försår precis! Mer jul, jag vill ha mer jul! Tusen gånger mer jul, jag är inte färdig pyntad/pysslad än. Vill sy julegris och baka pepparkakshus. Detta år blev tidernas sämsta julförberedelser - utan ugn i stökig ny lya. Näpp, nästa år måste det bli ändring. Men tills dess ska jag julknarka lite till genom att bläddra igenom din blogg en gång till och njuta av dina myspysiga juliga bilder!

God Jul! ;-)

#4 - - Milla:

Så fint med rödvitrandiga kuddar! Jag tycker man kan ha dem även efter jul!

God fortsättning!

#5 - - Mari:

Nice!! Det blir superläckert ihop.

Har det röd prickiga tyget i hallen på pallen. Skulle köpa en bit till igår men ack det var slut.

Klart man får pynta vidare, gjorde det oxå igår efter ett besök på Village.



Ha en bra dag!! Kram!



#6 - - Ulli:

Kanonsnyggt! Rött och vitt passar verkligen perfekt ihop. Kika gärna in på min blogg. Har en liten utmärkelse till dig där.



God fortsättning!

Kram Ulli

#7 - - Sebbes fruga:

Snubblade in här hos dig, och föll pladask! Så härlig blogg. Ok att länka?



Hälsningar Maria

#8 - - Ellas Inspiration:

Vilken härlig kudde.



Tack för din hälsning hos mig. Jo, det har gått bra fast ibland så känns det väldigt tungt.



Tack för din värme!



Kram Karin

#9 - - Marie:

Jättefin kuddur ort, hoppas du har haft en underbar ed nra och kära.



Önskar dig en god fortsättning och ett gott nytt år!

#10 - - Jo:

Visst får man pynta vidare.. :) Jag gör också det, men är sparsam med tomtar, det blir mer röd och vit inredning istället.

Den randiga kudden blev toppenfin! :)



Ha det gott! Kram

#11 - - Katja:

Vilken snygg =)

Upp