Granen står så grön och grann i stugan

Och bara väntar på att bli klädd! Igår syddes en julgransmatta, men granen får hålla sig lite till för några fler pyntattiraljer måste inhandlas först! :) Idag har även i gardiner med lite julkänsla kommit upp, så det börjar ta sig. Snart är det färdigpyntat! (Eller kan det bli det?) :)



Hyacinter är ett måste för mig på julen. Här i en plantering med inspriation från Husmusen.
Pynt | |
#1 - - Kikan:

Åh vad snyggt! Hoppas att du får en mysig helg. Skall själv försöka att inhandla gran men regenet bara ööööser ner. Kram Kikan

#2 - - Iris:

Vad sött det blev med dina hyacinter, och den där lampfoten var inte dålig den heller :) Jag tror inte man kan bli helt färdig med julpyntet faktiskt, nästan allt mitt fick ligga på is på grund av examensarbetet, så det kanske blir lite mer nu när det är ur världen :)



kram /iris

#3 - - Emma:

Fint och den där lampfoten blir jag allt lite avis på, såå snygg;) Ha det bra, kram emmsan

#4 - - Fröken Fräken:

Åh herregud människa, du ligger ju så att man känner sig som en slöfock i jämförelse! Men du har ju faktiskt fått försaka massor av pyssel så man kan ju förstå att du tar dig an alla projekt med stor iver! När får man se kuddarna och gardinerna? Jag är typ på gång, men överallt samtidigt. Jag både städar och pysslar samtidigt.. det är ingen bra kombination eftersom pysslandet alltid leder till uppstädningsbehov. Men här har tryckts in kryddnejlikor i apelsiner, mer granris har tagits in och mina hyacinter blommar på, så själva juldofterna har täckts in åtminstone!



Det verkar som att Tiger har ganska olika utbud från affär till affär. Jag hade ju sett på deras hemsida att de hade fina porslinsskärbrädor, men inte såg jag någon sådan i butiken. Jag har planer för att efter jul ha bokstavsutställning på tavellisten i köket, kanske även någon bokstavstavla också! (det gäller att ligga i och ha planerna klara även för efter jul!)



Och så hittade jag en jättefin spegel på Återvinningen idag! Jippie!! Har redan intagit hedersplatsen ovanpå linneskåpet.



Pust nu är det bara att städa vidare, har en idé om att ställa samman alla korgar ovanpå bokhyllan, förstår inte varför jag inte har kommit på detta tidigare?!?!



Ha en finemangsig pysselkväll!

#5 - - Fanny:

Hejsan! Vilken underbar lampa du har i bakgrunden på bilden! Vart kommer den ifrån? Ha det så bra. /Fanny.

#6 - - Annika:

Hej hej!

Jag är lite nyfiken på att se den hemmasydda julgransmattan. Jag har inte velat ta fram den gamla då den var för "töntig". Funderade på att sy en men kom aldrig igång... Som det kan vara ibland :)

Kram Annika

#7 - - Katja:

Vackert :) Jäkligt snygg lampa :)

#8 - - Mrs. b:

Vilken fin hyacintplantering! Jag blev också inspirerad av husmusens fina "ljusarrangemang" och fixade mig ett eget. Gillar det fortfarande!

#9 - - Mrs. b:

Vilken fin hyacintplantering! Jag blev också inspirerad av husmusens fina "ljusarrangemang" och fixade mig ett eget. Gillar det fortfarande!

Upp