Utmaning

Nu har snart 2 dygn spenderats i Islands största stad. Jag gillar det jag sett hitills! Mysiga butiker, caféer och restauranger. Och för dem som gillar det, ett nattliv som verkligen håller på hela natten! :) Det har säkert sagts tidigare, men Reykjavik är en storstad i litet format. Här kommer en liten bild från Tjörnin, stadsdammen.




Jag har blivit utmanad av Tess och Kikan!

Regler:
1. Publicera reglerna på din blogg.
2. Svara på de sex 8-sakerna
3. Meddela de utmanade på deras bloggar

8 favoritprogram
1. Sex & the city
2. Roomservice
3. Leila Bakar
4. Äntligen Hemma
5. CSI
6. Morden i Midsommer
7. Nyhetsmorgon
8. Vad blir det för mat?

8 saker jag gjorde igår
1. Tog en promenad i Reykjaviks stadskärna.
2. Halkade 18 gånger eftersom de inte sandar halkiga trottoarer här på Island.
3. Pysslade med julkort.
4. Åt på restaurang.
5. Tänkte blogga men hann inte.
6. Lyckades åka en hållplats för mycket med lokalbussen, vilket blev en omväg på 45 min. :(
7. Köpte en ny kofta.
8. Testade på nattlivet. :)

8 saker jag ser fram emot
1. Att julpynta!
2. Shoppa här i Reykjavik.
3. Träffa vänner i Sverige igen.
4. Mysa med mina katter igen.
5. Svenska nyheter.
6. Julafton.
7. Äta sushi.
8. Att komma hem igen.

8 favoritrestauranger (alla i Umeå)
1. Norrlandsoperan
2. Lottas
3. Invito
4. Rex
5. Teater Caféet
6. Gretas (tyvärr har de stängt)
7. Viktor
8. Eurasia

8 saker på min önskelista
Det enda jag önskar min är att min familj och mina vänner får en bra jul utan konsumtionsstress och ångest! Samt  ett exemplar av Sex and the City - the movie! ;P Lite lagom dubbelmoral alltså! :D

8 personer jag utmanar
Det är så många som gjort denna utmaning redan, så jag utmanar dem som inte gjort den och som har lust!
Personligt | |
#1 - - Tjohalias blogg om inredning:

Vad roligt att läsa om dig!

Kram Sandra

#2 - - Josefin:

Vilken fin bild, fint med svart-vitt :)

#3 - - f:

Jag får bilden framför mig att man sitter och super sig dyngrak på Island ;P Är det så eller är det nattliv á la dansa också? =P

#4 - - Anna:

Jättefin bild och vad kul att få läsa lite mer om dig!

Jag blev så nostalgisk av dina favoritrestauranger, för flera av dem är också mina favvisar där uppe i kära Umeå...



Kram Anna

#5 - - J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Vilken fin bild! Roligt att läsa mer om dig! Kram

#6 - - Fröken Fräken:

Hur kunde jag glömma att inkludera Sex and the city på min lista?! Nu får man ju allt skämmas!



Nämen, ska du inte få pyssla på heltid när du till slut återvänder hem?! Du måste ju ha massor av uppdämd pyssellusta inom dig? Jag har det iaf, och ser verkligen fram emot ledigheten. På något vis har jag tänkt att slappa som sjutton och samtidigt pyssla järnet. Här tycker jag nog att julpysslandet gått in i den sista fasen iom att julgranen nu har kommit in och blivit dekorerad. Jag har fortfarande lite gardinproblem att lösa. Vet precis vilka jag vill ha i sovrummet. Problemet är bara att de redan sitter uppe i vardagsrummet, och jag vill inte ta ned dem därifrån. Men jag har faktiskt inte börjat tänka för mycket på hur jag ska ha efter jul, det brukar jag annars börja göra vid den här tiden…



Ja, jag tycker ju alltid att all snö är för mycket snö. Men här uppe är man ju rätt härdad, så jag tycker inte att det direkt kan kallas för snökaos – det blir det väl först när det kommit två meter snö på en halvtimme?! Så tidningarnas rubriker verkar vara överdrivna.

Nämen charmant med att tvingas vara Lucia ;-) Här har jag ända sedan lekskoleåldern, med en dåres envishet, hävdat att det ska bara vara en lucia och resten tärnor.. det slutade på den tiden med att jag var ensam tärna bland alla andra lucior!



Ha en bra hemresa nu (framöver)!

#7 - - Lilla jag:

Har alltid velat åka till Island, det verkar vara ett härligt land.

#8 - - Pysselprinsessan:

Svar till "f": Själv testade jag på utelivet á la dansa, men jag såg att det var lite olika fräschör på folket som var ute! Sen är det ju mycket turister här, så det är lite svårt att avgöra vad som är isländskt och vad som är "charter-ländskt"!



♥ Pysselprinsessan ♥

#9 - - Jessica:

kul at läsa mer om dig! Underbar bild!

KRAM

#10 - - dahlarna:

Kul att läsa din 8-utmaning! Alltid roligt att få vet alite mer om personen bakom bloggen :-)! Ha en fortsatt skön dag! KRAMIS!

#11 - - dahlarna:

Ps. Glömde skriva att jag precis har svarat på din undersökning! :-)

KRAM!

Upp