5 lager senare

image78


Ja, 5 lager vit färg blev det. Men nu är krukorna vita!! (Så här såg de ut innan.) Skönt att få stryka ännu en sak på listan. Jag målade med Panduros allmogefärg som gav en lagom matt yta tycker jag. Men jag tror att jag skall lacka dem med sprejlack för säkerhets skull så de inte blir smutsiga så lätt!

Bilden blev inte så bra måste jag erkänna. Det var inte så lätt att ta ett kort på kvällen i lägenhetens mörkaste hörn... Jag ska försöka ta ett bättre kort imorgon. :) God natt!

080229 Uppdatering: Ny, lite bättre, bild. Nu kan man även se kaktusen i den lilla krukan (en rhipsalis) lite bättre. I den stora krukan är det 4 kvistar trollhassel. Jag hade tur och hittade dessa enorma kvistar för endast 49 kr styck!
Färg och pensel | |
#1 - - Jenny:

Oj vilket jobb du gjort med krukorna. Det blev jättesnyggt. Är det Panduros allmogefärg som fäster på de flesta underlag och torkar snabbt eller tänker jag på nån annan pandurofärg? Vet att jag använt det nån gång och att jag då slapp putsa innan, bara måla och efter ca 15 var det torrt. Sånt gillas!
Sov gott!

#2 - - Sandra:

Vad tjusigt det blev! Tycker dessutom att trollhasslet blev riktigt fint i krukan. Kram

#3 - - Sofia:

Det blev riktigt snyggt! Fint med det där stora i också, och det lilla fröna i den bredvid! Jag gillar det! :)

#4 - - Solis:

Blev ju jättesnyggt! Kul när man kan ta något som är färdigt för tippen och ge det nytt liv. Blev bra med de höga grenarna kontra det låga gräset också. Kanon!

#5 - - Anna:

Supersnyggt blev det! Jag är själv sugen på att köpa trollhassel, för visst är det det du har i en av krukorna? Ha en bra fredag! Kram

#6 - - Johanna:

Va snygga de blev!

#7 - - Pysselprinsessan:

Tack för alla fina kommentarer!

Jenny: Jepp, det är den färgen. Å den är ju hur bra som helst! Även den halvblanka hobbylacken från Panduro har samma bra egenskaper.
Anna: Jajamensan, det är trollhassel i krukan!
(Jag svarar även i era bloggar)

#8 - - Jenny:

En lite rättelse i all välmening, det heter Ormhassel eller Vridhassel :)

Kram, Jenny

#9 - - Linda:

Oj vilken natt och dag-skillnad. Du måste ha jobbat länge med dom. Ormhassel är väldigt snyggt...

Kram Linda

#10 - - Lisa:

Det där var riktigt!!! snyggt! Fint med hyllorna också! Flitig du e! kram

#11 - - Pysselprinsessan:

Trollhassel, vridhassel eller ormhassel...

Ja, jag vet att ordförbistringen ibland är total! Jag har valt att säga trollhassel eftersom det säljs under det namnet (i lilla Umeå i alla fall). Rätt eller fel tänkt, jag vet inte... Men jag kör i alla fall på det. ;)

Kram till er alla!

#12 - - Anna:

Var har du hittat trollhassel till det otroliga priset?? Kram

#13 - - Maja:

Kanonsnyggt! Vilken läcker grön växt du har! Kram Maja

#14 - - Detsvartataket:

Vad fina dom blev!

Upp