Gåbortpresent

PaketEtt paket behöver ju inte alltid vara inslaget så att man inte kan se vad som är i. Ska man gå bort tycker jag att det är ganska smart att komma med en present som inte behöver öppnas eller tas hand om direkt.

Personligen så älskar jag ju snittblommor, men det kan ju ibland vara jobbigt att ta hand om en massa blommor, speciellt om man har många gäster.

Här har jag slagit in en flaska med olivolja och en snygg kryddburk som jag köpt på butiken Duå i Umeå. För övrigt en mycket trevlig butik med roligt sortiment!

Jag har använt vanlig cellofan som man köper på metervara i blomsteraffären och piffat upp med vanligt strimlat paketsnöre. Har man ingen "snörstrimlare" (vad heter det egentligen?) så kan man klippa ett jack och försiktigt dra i snörets längsriktning istället. För att till sist dölja knuten satte jag fast en stjärna i filt. Lätt som en plätt men med ganska bra resultat, enligt mig själv i alla fall! :-)

Kort och paket | |
#1 - - Anna:

Hej hej. Knallar och läser din blogg (superfin blogg)och fick idag för mig att läsa några gamla inlägg. Såg att du undrade över "snörstrimlare" och jag tänkte bara meddela att de finns om du nu redan inte vet det :) Tyvärr vet jag inte vart /AH

Upp