Kudde till vardagsrummet




Jo, det blev ju även en ny kudde till vardagsrummet. En kudde som matchar lite lagom med tygtavlan ovanför soffan. Tyget med blommor är från Ahlmedahls och det beiga tyget är ett linnetyg (suck för att stryka!) från Åhlens.

Å förresten, jag måste ju tacka Fröken Fräken för inspirationen till designen! ;)
Tyg och Sy | |
#1 - - Sandra/Vit design:

Vilken fin kudde du har gjort! Kram Sandra

#2 - - Livet i byn:

Så himla snyggt med att dela så där. Wow!!



~Livet i byn

#3 - - GÅRDSROMANTIK:

Vilka snygga kuddar!



Kram maud

#4 - - Annika:

Så fin! Och grattis till vinsten! Kram

#5 - - Åsas formaliteter:

Verkligen snyggt resultat! Jag hoppas få lite tid över till att sitta och sy snart. Då ska jag ispireras av dina kuddar!



Kram Åsa

#6 - - Livet i byn:

Svar: Oh ja, jag älskar också IKEAS vaniljljus och är en storkonsument. ´



~Livet i byn

#7 - - Hem och Lyckas Mia:

Vilken kanonfin kudde! Omslagspappret i bannern på Vita gåvor kommer från Island! Det innehåller presenten jag fick från min isländska vän i swap vår. kram!

#8 - - Malin Inspiration &design:

Pysselprincessan; TACK! Gulligt av dig att ätnka på Albin. Han är piggare i dag, tack & lov. :)



Tjusig kudde!



Kram

#9 - - Sök och du ska finna:

Supersnyggt!

#10 - - Camilla:

Oj vad projekt du har på G! Hur hinner du blogga oxå kan man undra? Supersnygg sänggavel och bra idé att kunna byta överdrag sådär! Kudden var oxå supersnygg, vad duktig du är som orkar sy sånt:) Ha det grejt!

#11 - - Lotta:

wow vad fiiiint! väldigt fina färger ihop!

#12 - - Anna:

Jättefin kudde! Blomtyget ser väldigt fint ut. Jag önskar verkligen att jag var lika pysslig som du ;-) Kram Anna

#13 - - Maria:

Vad fin kudde du sytt, jag är inte så avancerad när jag använder symaskinen...Grattis föresten till vinsten...

Sen har jag ju glömt svara dig vad den vita spretiga växten är för något...det är ett uppstammat träd som heter Salix...

Ha de gott, kram

#14 - - Jeanette:

Wow, vad glad jag blev att jag kikade in här! Går själv i sänggavels tankar och det du gjort var ju kanon! Tack för tipset!

Kram kram

#15 - - Fröken Fräken:

Oh så stiligt! Mycket stiligare än mina! Det är ju mer lagomt tror jag att blanda bara två tyger sådär, när jag började ha tre olika sorters tyger blev det lite för mycket mönsterglädje.. hum-hum..



Jäsikens, fyra tyger att välja med redan? Nu börjar jag ju känna pressen! Det har varit dåligt med rejäla tygfynd den senaste tiden, men förhoppningsvis kommer jag mig imorgon iväg på en tygaffär som ska ha rea. Om det nu är riktig rea och inte Hemtex-rea. Sedan planerar jag ju för att göra en tygraid i Sthlm. Jag skulle verkligen vilja hitta något i mullvadsbrunt till sänggaveln. Eller något snyggt randigt. Äh, jag vet precis vad jag vill ha när jag ser det!!



Jaså, det snajsiga Åhlenstyget Willow?! Jag väntar på att de ska börja rea sina tyger också nu, det brukar börja nu i skolavslutningstider. Blir väl ett tredje besök på tre dagar dit för att kolla om de hunnit reamärka tygerna denna dag då!!



Blev det något skålinköp? Lite samma jag tänkte när jag skulle till att köpa min senaste gardin - det bär emot att gynna deras prissystem och än värre, köpa FÄRDIGSYTT! Skandal!



Ja, stackars, stackars olivträd. Det verkar dock trivas i köksfönstret också.



Oj, det verkar vara wet t-shirt competition på tv! Inte lite det regnar under den EM-fotbollsmatchen. Då är det ju riktigt bra väder här.

#16 - - Karin:

Har du nån syritning till kudden? Så otroligt fin och jag hade tänkt lära mig sy :/

#17 - - Pysselprinsessan:

Karin: Så här gjorde jag. Kudden blir ca 38x38 cm.

-Framsidan består av två ihopsydda tygbitar. En bit blommigt tyg på 16x40 cm och en bit linnetyg 26x40 cm.

-Baksidan består av två tygbitar lagda omlott så man kan stoppa in kudden (ingen dragkedja alltså, utan som ett örngott ungefär). En bit på 21x40 cm som ska ligga över den större biten (så fålla den kanten) och en bit på 36x40 cm (måste inte fållas men jag brukar göra det ändå.

-Lägg den ihopsydda framsidan och de lösa bakstyckerna räta mot räta, nåla och sy ihop!



Lycka till! Säg till om förklaringen var jätteotydlig! :)



♥ Kramar Pysselprinsessan ♥

Upp