Lättlagat

Jag tänkte dela med mig av ett superenkelt och riktigt gott recept på kyckling. Jag blev helt fast i denna maträtt och i perioder har vi nästan ätit den lite för ofta! :) 

Stommen är pasta, kyckling och soltorkade tomater. Alla andra ingredienser är utbytbara mot likande grejor. Kanke västerbottensost, valnötter eller creme fraiche istället för nedan nämda ingredienser. Mottot i vårt kök är ofta man tager vad man haver! Jag tror vi har provat med det mesta och det har alltid blivit gott! :)



Ingredienser
400 g Kyckling
2 dl Grädde (valfri sort)
70 g Soltorkade tomater
Pasta ex tagliatelle

Garnering
Ruccola eller spenat
Tomater i skivor
Pinjenötter

Tillbehör
Flingsalt
Parmesanost

Gör så här
Koka pastan enligt anvisning.
Tärna eller strimla kycklingen och fräs några minuter i en stekpanna.
Hacka de soltorkade tomaterna och lägg i pannan.
Tillsätt grädden och låt puttra till kycklingen är genomstekt.
Klart!

Garnera med tomater, sallad och pinjenötter.
Äts med parmesanost och flingsalt.
Mat och bakning | |
#1 - - jessica:

mums, det låter jättegott :)



Ha en skön vecka!

#2 - - Åsas formaliteter:

Det ser jättegott ut! Måste prova nångång! Kram Åsa

#3 - - Iris med kaoset:

det verkar ju inte så väldigt komplicerat.. kanske man ska klara av :) Tack för tipset!

#4 - - Sus i Hus:

Enlast blir oftast godast. Ha det så gott i det härliga vädret. Kram

#5 - - Annika:

Det receptet är nu sparat på min dator! Verkar väldigt gott och så snabbt! Vi är alltid i behov av nya recept. Vi brukar handla en gång i veckan för alla dagarna och det är såå roligt med enkelt, billigt och gott!

Kul att vi har samma smak på badrum!

Kram Annika

#6 - - Lisa:

Mums, ännu ett recept som kopieras!! :D Låter väldigt gott! Man har nog sina självklara favoriter! Har du gett dig på korgarna? Tror att de kan bli riktigt snyggt med ett färgbad, gillar inte färgen på dem, en av anledningar till att de inte åkt med hem. KRAM

#7 - - Annica:

Låter jättegott! Tack för tipset:)



Kram Annica

#8 - - Fröken Fräken:

Lät smaskigt, om nu inte herrn här var så himla kinkig och har svårt för soltorkade tomater. Jag får laga det åt mig själv någon gång och så får han äta fil och mackor... ;-) Hihihi..



Ja, fast sedan IKEA öppnade i Happis har ju det nästan blivit nästgårds, bara att åka ca 12 mil istället för 54 mil till Sundsvall!! Då var det inte ofta man kunde åka till IKEA.



Klart att du ska ha ett fönster! Med ett sådant slipper du ju dessutom tidig morgonsol... Det är bara att börja loppisladda och träna prutningsfraser. Åh, jag känner hur det börjar klia i fingrarna bara av tanken på att rota i lite loppislådor!



Ja, det är väl snart helg va?? Jag var tvungen att pyssla lite ikväll, så att jag fick bli mig själv igen så jag har sytt en gardin till min bror. Det ska bli linnevepor till mig själv (inte så ovanligt, men ack så vackert) men det behöver jag lite mer tid för, linne kan ju vara lite joxigt ibland.

#9 - - Linda P:

Mmmm, det här måste testas snarast!! Tack för tipset!

#10 - - Sandra:

Mmm, det lät riktigt gott! Kram Sandra

#11 - - Camilla:

Ja det lät ju smidigt och smarrigt! :D Ska ge mig på det här inom en snar framtid... Angående sprayfärgen så vet jag ine om just claes olsson har, men jag har sett det lite här och var. Det finns speciell färg för metall och en annan för trä tror jag, det brukar stå på förpackningen vad som gäller. Se till att hålla dig uomhos för det brukar lukta och r inte särskilt hälsosamt att andas in! Ha det:)

#12 - - Tidsmästarinnan:

Nu blev jag HUNGRIG!!



Vi brukar laga en variant av den där smarriga rätten, med lite pressad vitlök och några oliver.

Med ruccola har jag inte testat, och pinjenötter är ju supergott - tack för tipset!

Kram på dig!

(Om du färgar dina korgar får du absolut visa upp resultatet för jag har likadana!)

#13 - - Johanna:

Låter jättegott det där! Måste jag testa nån dag!



Angående prydnadsäggen så är de köpta i mina föräldrars butik som ligger här nere i småland, men om du är intresserad så kan jag maila dig deras tel-nummer, så kan de skicka på posten för 8kr styck + porto.



Kram!

#14 - - Anna:

Vad smarrigt det verkar! Det måste provas, så tack för tipset! :-) Kram Anna

#15 - - Livet i byn:

Tack för receptet, ska spara det och plocka fram vid tillfälle. Känns som ett lättlagat sommarval.



~Livet i byn

#16 - - Ljuvligt Hemma:

Vad mumsigt det lät... måste provas inom kort, så tusen tack för receptet :)

#17 - - Linda P:

Och det blev verkligen dögott! Jag tog havregrädde istf vanlig så blev det lite nyttigare också ;)

Upp