Olivträd




Idag har jag inte lyckats pyssla så mycket. Men jag har i alla fall kommit ihåg att vattna blommorna. Sommarlovet gör ju tyvärr att rutinerna blir lite si och så med... :) Å vattning är jag bra på att glömma redan i vanliga fall tyvärr. Inte bra eftersom jag försöker vårda detta lite ledsna uppstammade olivträd. Jag hoppas att det ska växa på sig lite under sommaren å bli riktigt grönt och fint!
Krukväxter | |
#1 - - Ulli:

Det där med att vattna blommor är ett kapitel för sig. jag har redan lyckats förstöraa en plantering ute pga att jag missat att vattna.

Vad fint med olivträd. Hoppas den tar sig.



Ha en bra dag!

Ulli

#2 - - Livet i byn:

Jag fick ju två olivträd till morssag. Lite mindre än ditt men så fina. Jag tror ljuset är det viktigaste för dom, mycket ljus och torka upp lätt mellan vattningarna men aldrig lång torka.



Jag skulle gärna ha fler av dem och ha ute.



~Livet i byn

#3 - - Sandra:

Vilket fint trägolv ni har! Vad roligt att ha ett eget olivträd, tyvärr så skulle jag nog ha ihjäl den väldigt fort. Förhoppningsvis får jag grönare fingrar med åren :) Kram Sandra

#4 - - Sofie:

Det är så fint med olivträd! Vad fint trägolvet harmoniserar med betongattiraljerna :)



Trevlig helg!

Kramar, Sofie

#5 - - Millan:

I det senaste nummret i allt om trädgård (nr 9) står det lite tips om medelhavsträd. bla om olivträdet tappar blad kan man beskära det och sätta plastpåsar över snittet så kommer nya grenar. Det är tydligen ganska vanligt att de tappar blad så där.

Lycka till med det!

#6 - - Tidsmästarinnan:

Jag har just vågat mig på att köpa ett på Ikea, de var ganska billiga där så jag tänker inte gräma ihjäl mig om jag tar kål på det direkt... ska försöka googla lite och se hur man ska sköta den lilla stackaren.

Ditt var jättefint!

Kram!

#7 - - Malin:

Åhh olivträd är så vackra! Jag gillar ert golv! Kram

#8 - - Fröken Fräken:

Jag fastnar ju alltid för något annat än det som är i fokus på bilden! ;-) Vad är de för vågräta "spjälor" bakom växten?? Såg coolt ut!

Vi får nog hava förtröstan att det blir snart soligare ut så att våra träd kan flytta dit. Det är nog rätt vanligt att de tappar löv, utan att det är något fel, de vill väl ha ny sommarskrud kanske? Men det känns ju inte roligt!!

..och tänk om man hade trägolv.... ååååh..... suuuck..



Alltså nu har jag ju blivit superinspirerad till att måla i helgen!! Varför passade jag inte på att köpa färg igår? Vad tänkte jag med? Speciellt nu när jag har nya köksgardiner på gång, tänk vad mycket roligare det vore om man kunde sätta upp dem i ett nymålat kök..!! Mina väggar nu är i någon slags ljusbeigerosa ton (hudfärgat, känns det som..) så jag tror inte att det ska vara så svårt att täcka de med vit färg, så då vågar jag mig nog på något billigare. Det hade ju varit annat om man ville ha tillblandat en speciell ton.



Nytt försök på Åhlens idag, och loppis imorgon! Äntligen!!

#9 - - Anne:

Jag är så urkass på att vattna blommor, de brukar oftast torka bort :/ Vilket fint olivträd ni har och så fint i den krukan! Ha en skön helg!

#10 - - Lisa:

Så fint det är! Hjärtanen gör sig verkligen bredvid!

#11 - - Anna:

Läckert med ett olivträd! :-) Ha en trevlig helg! Kram Anna

#12 - - Ellas Inspiration:

Olivträd är verkligen en snygg inredningdsdetalj!



Tack för dina gulliga ord om mitt lilla blomsterarrangemang!



Ha en skön lördag!



Kram Karin

#13 - - Sandra:

Olivträd är så fina tycker jag. Hälsningar Sandra

#14 - - Camilla:

Åh olivträd är ju så ljuvliga!! Hoppas att det tar sig i sommarsolen. Själv "fake-kör" jag med ett träd i plast... jaja jag vet det är inte samma sak, men det är ju altid något! Hoppas du har en underbar helg och att du gör anat än pratar med ditt trötta olivträd ;) Kram

#15 - - Livet i byn:

Svar: Ja det är smarrigt värre och väldigt enkelt att göra.



~Livet i byn

#16 - - jessica:

vad fin bild!



Kraaam

#17 - - Mia:

Åh vad vackert! Älskar olivträd!



Kram Mia

Upp