Övning(skörning) ger färdighet




Jag utlovade ju mer bloggande denna vecka, men så blev det inte riktigt! :)

Vad har jag pysslat med då? Jo, övningskört! Jag hade tänkt att sälla mig till den bilkörande skaran i vårt avlånga land. Helst i sommar skulle jag vilja få det där rosa kortet. Inte bara så att jag får köra vår vita pärla utan även för att slippa dra runt på passet som legitimation hela tiden! :)
Personligt | |
#1 - - Fröken Fräken:

Oja, jag ska också börja övningsköra. När som helst! falskt, mkt falskt, visslande.. Jag hattar runt på loppisar per cykel, så man får hålla sig till ett begränsat område.. och ha någon stand by ifall man skulle hitta något av extraordinär storlek. Egentligen uppskattar nog de bilburna det mer, för ingen av dem vill hänga med på loppisar och gå och titta. Konstiga typer!



Nu ska ju dock favvoloppisen ha sommarstängt, som jag misstänkte. Helknasigt. När går folk på loppis om inte på sommaren?! Jag som gjorde så trevliga fynd i lördags, det vill jag ju fortsätta att göra!!



I den här lägenheten bör man ha en del dölja-konstiga-rör-grejer i beredskap, finns en del konstigheter. Fast det fula röret i köket har jag numera blivit blind för...

Jag tyckte att "gallret" var väldigt stiligt, såg inte alls ut som om det skulle vara någon slags skyddsanordning, utan mer som en installation. FÖrstår varför det är där dock! Här finns en väldigt brant stentrappa till tvättstugan utan större skydd och jag får alltid tvångstankar kring vad som skulle hända om jag ramlade utför den. Så lite spjälor är nog bra att ha!



Detta låter ju som en omöjlighet, men ha en härlig måndag!

#2 - - Ulli:

Körkort är helt klart bra att ha. Lycka till!



Ha en riktigt bra dag!

Kram Ulli

#3 - - Mari:

Körkortet är ju en enorm frihet så lycka till!!

#4 - - Livet i byn:

Lycka till med körkortet!!



~Livet i byn

#5 - - a home far away:

Hoppas att du har möjlighet att få körkortet snart, det underlättar såå mycket och innebär en helt ny frihetskänsla:-)



Kram Gunilla

#6 - - a home far away:

Åhej igen, det är bara jag som undrar om du kan ändra "Vita änglar" till "a home far away, när du har tid:_) Jag byter namn som andra byter underkläder, haha!

Kram

#7 - - Isabels värld:

Hoppas du får körkortet snart! Ha en bra dag! Kram Pernilla

#8 - - Åsas formaliteter:

Verkligen lycka till! Det underlättar ju en del att ha det där kortet. Även om jag planerar minimalt bilkörande och desto mer cyklande nu när jag bor i stora staden (med livlig trafik). Nu finns några bilder på nya lägenheten hos mig!



Kram Åsa

#9 - - dahlarna:

Vad spännande att övningsköra! LYCKA TILL!

#10 - - Malin:

Lycka till med körkortet! kram

#11 - - Lina (ny läsare):

Tyckte väl att jag kände igen kortet, Härnösand?

Upp