Sommargardiner?




Söderfönstret i vardagsrummet har visat sig vara väldigt varmt när solen ligger på. Lite för varmt för de porslinsblommor som stod där tidigare. Så nu har jag flyttat dit en fallskärmsranka och succulenten jag bloggade om för ett tag sedan. Jag hoppas att de klarar sig bättre!

Gardinerna som hängde i vardagsrummet har fått åka ner nu under sommaren. De blev lite för mörka och kändes lite som ljustjuvar tyvärr. Så nu hänger endast Lill-gardinerna från IKEA kvar. Ljust och luftigt i och för sig, men jag skulle vilja komplettera dem med några sommargardiner. Gärna skira med något grönt blad- eller blommönster. Några tips någon?
Krukväxter | |
#1 - - Fröken Fräken:

Här känner jag att jag borde komma med lite storslagna idéer, gardiner, det borde ju sannerligen vara mitt område. Faktiskt har de ett par fina vita tyger med vitt mönster på Jotex (av alla ställen) Bl.a ett med fjärilar som jag är lite sugen på. Här har ju Ohlssons börjat med tygrea också, men det är svårt att hitta sådana där riktigt vita mönster som det ändå är lite liv i. Själv sydde jag panelisar av det vita lintyget från IKEA, men tyckte att det blev lite väl kompakt, trodde tyget skulle vara glesare vävt.



Här har vädret bara blivit än vedervärdigare, och jag börjar bli allvarligt oroad för min semester. Fast just nu lockar det bara att få ligga på soffan helt utslagen och inte bry sig om något... det kommer jag säkert att göra, en hel kvart eller så!



Först blev det matt grundfärg på stolarna. Men det såg helt crazy ut. Så då var det bara att ge sig iväg och köpa halvblank färg. Från Beckers denna gång. Tusen gånger bättre än den från Nordsjö. Snart kommer nog foton...

#2 - - Margareta:

Min fallskärmsblomma blev blekt av solen i söder-fönstret. Den har fått flytta ut i skuggläge. Berätta snart hur det går för din fallskärm. Kram

Upp