En ängel i Härnösand

385881-84Jajamensan, det är i Härnösand jag är på praktik (rätt gissat Christina!). En för mig hittills helt obekant stad. Förutom då att man åker E4:an igenom Härnösand på väg till IKEA i Sundsvall! :)

Jag försöker bekanta mig med staden genom att promenera omkring i villakvarteren och det som slagit mig är att det finns väldigt många gamla vackra hus här.

För att fördriva tiden här så har jag hittills promenerat, pluggat eller pysslat. Här bredvid har jag ståltrådat ihop en liten blomsterdekoration i form av en ängel. Första försöket på lite ståltrådspyssel faktiskt. Och det gav mersmak! Så nu måste jag ner på byn och kolla om man kan köpa ståltråd i olika tjocklekar någonstans!

Ja, som ni förstår så har jag fått internet. Men den utlovade titten på IKEA-inköpen får vänta. Tidsoptimisten fick vika in årorna i söndags och inse att hon inte skulle hinna fota något innan resan tillbaka till praktikorten. Ja, några saker hann jag fota, men sen meddelade kameran lite retsamt att nu var minsann batteriet slut. Så typiskt! Jaja, jag ska kolla igenom vad jag fotade. Jag kanske kan ge ett litet smakprov i alla fall!
Ståltråd | |
#1 - - Sandra:

Hihi jag som satt och funderade var du köpt ängel. Vad duktig du är! Kram

#2 - - Solis:

Vilken söt liten ängel! Hoppas du hittar bra ståltråd så vi får se mera konst :)

#3 - - Livet i byn:

Vilken fin ängel. Vad duktig du är!

~Livet i byn

#4 - - Linda P:

Ja, jättegullig ängel! Kul att du gillad emin blogg. Du är så välkommen tillbaka. Nu ska jag kika runt här :)

#5 - - maria:

Ah, jag med..
Jättesött med ängeln :)

#6 - - Anonym:

Hej,
Tack!
Lite fusk var det,för jag har bott i Hsd i 30 år men flyttade söderut 2006!
Tack för en bra blogg!
kram Christina B

#7 - - Pysselprinsessan:

Christina: Tack! Jag misstänkte att någon Härnösand:are, ny eller gammal, skulle känna igen det huset!

#8 - - marie:

vill också lära mig och göra sånna söta :D

#9 - - Gustavthale:

Hello admin, nice site you have!

Upp