Vårblomning

Om man läser min blogg är det nog svårt att missa att jag gillar växter! I synnerhet orkidéer och porslinsblommor. Så när jag skulle vattna blommorna hemma i Umeå i söndags såg jag till min stora glädje att denna porslinsblomma ska blomma för första gången. Så kul! Det ska bli spännande att se hur den ser ut i full blom!


image86
Krukväxter | |
#1 - - detsvartataket:

Ahhh,var det Härnösand! jo jag ville se dina modestykrukor i köket ju :)))
KRAM

#2 - - Sandra:

Åh porslinsblommor är så vackra! Hoppas du visar bilder sen. Kram Sandra

#3 - - Sofie:

Är inte de svagt ljusrosa? Jag tror det är en sådan jag gav min syster för flera år sedan, och det är nog den enda hon lyckats hålla så frisk.
Ang. mina koppar så håller jag med, de är underbara och jag är så glad att jag vann den tradera auktionen. Ha en fin kväll!

#4 - - detsvartataket:

aaaa,vad coola dom var!! Tack!

KRAM

#5 - - Frida:

Vilken häftig blomma. Den hade jag inte sett innan!

#6 - - anna:

de är så fina. Tyvärr är jag så duktig på att döda mina växter, förstår aldrig vad jag gör för fel. Verkligen en sak jag önskade jag kunde sköta om, växter
anna

#7 - - Johanna:

Va roligt! Du får visa bilder på när den blommar, så vi får se.

#8 - - Sofie:

Vad roligt att ha gröna fingrar :) Det har inte jag begåvats med, här hos oss dör alla blommor. Även såna som sägs vara odödliga.

Kul att den ska blomma! Du måste visa en bild hur den ser ut i blom :)

#9 - - Iris med kaoset:

Jag gillar verkligen orkidéer, men porslinblommmor trodde jag var bokstavligt.. alltså blommor i porslin, visste inte att det var en riktig växt. Man lär sig något nytt varje dag :)

#10 - - Josephine:

Du får lägga upp bilder när dem slått ut!

Haha övningskörningen går helt okej, hade lite mer problem med
dragläget än vad jag ville erkänna, men nu tycker handledar-pojkvännen att jag är redo att köra på något annat än en parkering *weeee* Skylten är inköpt och ligger i bilen och väntar på mig, hoppas det blir lite körning i helgen!
Eller hur var kursen fruktansvärt tråkig haha :P
Kram på dig!

Upp