Tid




Nationalencyklopedins förklaring till vad tid är börjar så här:

Tid,
begrepp kring vilket hela vår tillvaro är uppbyggd, men som likväl är nära nog omöjligt att definiera i logiska termer utan att förutsätta att det redan är definierat. På motsvarande sätt som en längd anger avståndet mellan två punkter i rummet, anger tiden ett avstånd mellan två händelser, antingen de sker i samma punkt eller inte.

Min egen definition lyder för tillfället så här:

Tid, ett tillstånd som är omöjligt att fånga och som hela tiden slinker mellan fingrarna. Underligt nog kan man både ha för mycket och för lite, men aldrig lagom med tid. I vissa kulturer även den dyraste handelsvaran som alla vill åt. Man kan ha tid, man kan va i tid och man kan få tid men man kan inte ta på den. Konstigt va?! :)

Ja, å vad vill jag säga med detta inlägg då? Jo, att jag har lite tajt om tid för tillfället. Skolan stjäl en hel del. Så det har varit och kommer nog att vara lite skralt med inlägg de kommande dagarna, tyvärr! Men snart får jag lite mera tid... ;D
Personligt | |
#1 - - Sandra:

Vilket fyndigt inlägg! Lycka till med studierna, kram Sandra

#2 - - Anna:

Ja, tiden den går och man hinner verkligen inte alltid med. Förstår att skolan tar mycket tid och att det då inte alltid finns tillfälle att blogga. Ha det så bra under TIDen! Kram Anna

#3 - - Fröken Fräken:

Håll ut! Snart blir det tid för att pyssla! Själv ser jag fram emot tre dagars helgen nästa helg.. :-) Tycker egentligen ju att jag har fått mycket mer tid iom byte av jobb, men nog ska det sitta fint med en analkande semester...



Låter som att det kan bli tjusiga kuddar, vi får hoppas att inspirationen är på topp när du får en sybar symaskin och ledig tid. Jag måste ju ha lite skojiga inlägg att läsa och fina bilder att titta på. Undrar om jag inte skulle ta och sy nya vardagsrumsgardiner till helgen...



Rekommenderade förresten er halltapet(fondväggen till min brors lägenhet, jag tyckte att den blev så fin!!

#4 - - Johanna:

Vilket bra inlägg! Ha en trevlig helg!

#5 - - Johanna:

Svar: Ja, visst är det härligt med blommor på balkongen!

Ha en trevlig fredag!

Kram

#6 - - Livet i byn:

Tid är ju tyvärr en bristvara för många just nu...men det kommer väl bättre tider.



~Livet i byn

#7 - - Camilla:

Tid är det enda vi har, ibland finns det mer o ibland finns det mindre till övers, men det är klart att vi alla har tid att vänta på dina nya inlägg! Snygg klocka by the way! :D

#8 - - Fröken Fräken:

Ja, jag begriper det inte själv att murgrönan har klarat sig. Fast den ser inte ut som en traditionell murgröna, så då kanske den inte heller beter sig traditionellt? Ja, jag håller tummarna iaf, och vaktar som en hök att den inte torkar ut och sprejar med kallt vatten (ska man tydligen göra).



Puh, nu behöver jag inte sova oroligt, om du har kirrat symaskinen!! Här ska jag snart sätta igång och måla de omtalade satsborden. Jag spacklade igår, och nu ska vitfärgen på!! Ligga ute och sola? Bjäfs! ;-)



Ha en härlig helg, om du hinner det..!!

#9 - - jessica:

ja fy för tiden!!!



trevlig helg!

#10 - - Åsas formaliteter:

Även jag känner av det där med att tiden inte riktigt räcker till. Jag undrar om det är årstiden? Det är så mycket på gång, och dessutom vill man vara ute. Det verkar vara lite stiltje i många bloggar nu, men det går nog över snart.

Kramar, Åsa

#11 - - Jenny:

Ingen fara. Vi väntar så tålmodigt tills du får tid! Kram Jenny

#12 - - Frida:

Du är inte ensam, har också alldeles för ont om den varan nuförtiden.

#13 - - Malin Inspiration & design:

Tuff klocka. :) Hoppas att du

får lite mer tid "över" snart.

Ha en bra kväll! Kram Malin

#14 - - Johanna:

Ja ont om tid har man haft gott om de senaste veckorna :) Lycka till med studierna!



Kram!

#15 - - Iris med kaoset:

Grattis till vinsten på min blogg! Skicka ett mail till mig med din adress så skickar jag ditt pris så fort som möjligt! :)

#16 - - Sofie:

Håller helt med dig! Tid är något som alltid slinker mellan fingrarna. Ibland önskar man att man kunde fånga den, spara den i en burk och ta fram tiden när man som mest behöver den. Och tid behöver man ju nästan jämt..



Hoppas du emellanåt hittar lugna stunder då du kan andas och slappna av :) Kram på dig!

#17 - - Jonahnikita:

Great website with loads of information, love the bit about What is Love. Keep it up please!!! My best wishes to you!

Upp