God morgon, matte!

Vissa dagar blir man väckt på detta sätt när man har katt! En inte helt nöjd pysselprinsessa fick börja dagen med att dammsuga, laga krukor och slänga en trasig succulent. Den enda ljusningen är att jag nu kan köpa en ny växt istället för denna! :)



Närvaron i bloggvärlden är ju lite upp och ner för mig ljust nu. Det beror på uppsatsskrivandet. När man har varit nergrävd i papper, dokument och dataprogram hela morgonen, dagen, eftermiddagen och halva kvällen är det faktiskt inte så avkopplande att sätta sig vid datorn och blogga, tyvärr. Men det kommer att vända!

Sen kommer jag att vara borta lite mer från bloggen i höst. Det är nämligen spännande grejor på gång! Jag återkommer mer om det senare i veckan! :)
Krukväxter | |
#1 - - Tjohalias blogg om inredning:

Det där känner jag igen. Haha, det är tur de är söta. Vad nyfiken jag blir!

Kram Sandra

#2 - - Mari:

Vilket uppvaknande! Då fick du ju lite städat på morgonkvisten oxå, alltid nåt gott förde det med sej.........

En och annan kruka åkte i golvet när jag oxå hade katt och även småbarn.



Kram!

#3 - - Rebecka:

Jag känner igen detta problem, hmm... det är inte alltid så kul!! =)

Kram Rebecka

#4 - - Minigrisen:

Ajdå, inte så angenämt kanske att vakna på det viset;)

#5 - - Fröken Fräken:

Ja, se attans då! Jag försöker smyga iväg mina krukväxter som jag ledsnat på eller som blivit fula till komposten själv. Som den där doftrankan som mest ser ut som ett rangligt åbäke. Den kommer nog att emigrera bort inom en snar framtid...



Eftersom jag ska till Sthlm till veckan tänkte jag förreka lite innan. Har tänkt ringa runt till lite pysselbutiker för att höra hur det är med deras bokstavsutbud. Så man vet innan och inte behöver förlora dyrbar tid på att ränna till affärer där inget finns. Det gäller att lägga upp en listig strategi!!



Jag cyklar mer eller mindre dagligen förbi vid en av hamnarna i Luleå och på ett ställe har det flutit i land diverse drivved. Bland annat en svartaktig plankbit. Jag undrar just om jag ska våga mig ner dit och försöka ta rätt på den utan att alla förbiflanerande tror att jag ska ta ett höstdopp. Eller att det bara känns genant rent allmänt. Men träbiten ser ju ruskigt fin ut, i mina ögon alltså.. man kanske får offra sig?



Nu har jag varit och köpt en stor pannå, 80 x 80 cm på Dollar store för 50 kr. Nu är frågan; måla eller göra tygtavla??

#6 - - pysselpralinen:

Och ändå är jag gaaanska säker på att du inte är min mamma...ler



Jag tyckte allt att katten såg lite lurig ut på den tidigare balkongbilden, han kanske planerade nästa drag. ;-) Verkligen trevligt att få en anledning till att dammsuga, det är ju så kul!

#7 - - Katja:

Haha, vilken buse! :)

Synd att du ska vara borta lite mer, men det blir nog spännade läsning ändå! :)

#8 - - Anonym:

Det där känner jag igen! Jag satte dubbelhäftande tejp under mina krukor förr. Numera är mina missar gmla rutinerade rävar som sällan är uppe i fönstrena, så jag har slutat med tejpen :)



Ha det gott!

#9 - - susihus:

Hmm så där kul förstår jag. Ha en underbart skön helg i det fina vädret och lycka till med uppsatsen. KRAM

#10 - - Helen:

Så trist att vakna till, man kan vakna på det sättet med barn också!

Fast det gäller ju att se det postivt som du att man får köpa en ny växt.

Lycka till med uppsats skrivandet och så ser jag med spänning fram emot vad det är för spännande som ska hända dig här i höst.

#11 - - Anna:

Åh, det där minns jag från tiden med katterna...



Jepp, jag hittade dekorationspinnarna på blommor och ting. Hur kunde du gissa det?! Bra koll tjejen!!



Nu blev jag också väldigt nyfiken på vad som ska hända i höst. Du får inte vänta för länge med att berätta ;-)



Kram Anna

#12 - - Emma:

Jag känner igen det där, har det likadant här ibland;) Först blir jag arg men ibland är det bra oxå då man kan köpa nya krukor eller blommor med en anledning!?=) Ha en trevlig helg, kram emmsan

#13 - - J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Oj då, kanske inte roligaste sättet att vakna på. Men ja, du får ju köpa nya blommor och krukor vilket är skoj. Ha en härlig helg! Kram

#14 - - Zoey:

Ja det där känner man ju igen från den tiden när en liten kisse huserade i vårt hem..... Saknar det lite grann faktiskt.... :)

#15 - - jenny:

Det där känner jag igen sen då jag bodde hemma och hade katt. Blev en hel del trasiga vaser och krukor.

Vad nyfiken jag blev på förändringarna som ska komma:-) Kram/jenny

#16 - - Astronauten:

Rösta på mig och vinn en snygg och hipp mobiltelefon!

http://microsites.nokia.se/6220/index.php?thanks=1#/grid/1/-1/votes/5185986

#17 - - Monkan:

Å hjälp vilket uppvaknande! Men... du låter inte helt missnöjd... "att jag nu kan köpa en ny växt istället för denna" :-)



Samma här, jag tappade ner en grej i diskon med resultat att det lossnade en flisa på en tråkig IKEA-kopp. Nu har jag en trasig o tre hela, så kan man ju inte ha det... jag får väl köpa nya :-)

#18 - - Designtjejen:

Åh, hoppas att det går bra med skrivandet!

Kramar

#19 - - Ljuvligt Hemma:

Vad nyfiken jag blir... vill genast veta vad spännande som är på gång :) Trevlig söndag!

#20 - - Jessica:

sicken rackare där ;))

#21 - - Maria:

Hmmm....det där känner jag igen. Suck.... visst är det tråkigt att katter har en förmåga att förstöra prylar på löpande band. Men de är ju så goa för övrigt :)

Innan jag skaffade katter hade jag många fina blommor. Kan säga att det minskat drastiskt i antal...och även en del i utseende eftersom vissa tydligen är mumsiga att knapra på. Flytta blommor på höjden hela tiden.

Va söt den skyldige är!!! :)

Upp