Nya vardagsrumsgardiner



Ja, det blev aldrig några sommargardiner i år, utan Ikeas Lill-gardiner fick ensamt sila ljuset från södersolen i vardagsrumsfönstret. Men nu när det är höst har de fått sällskap av helt nya gardiner som är sydda av ett rea-tyg. En hundring för nya gardiner känns som rätt kurs! Bilderna ger inte färgerna riktigt rättvisa, men de går i vitt, beige, svart och en varm brun ton. Och se, Glenne ligger på sin nya mysplats! Ralph tittar avundsjukt på, för han vill oxå gärna ligga i den nya korgen! :)

Uppstarten av C-uppsatsen tar ganska mycket tid för tillfället och jag hinner inte alls kommentera så mycket som jag skulle vilja. Men jag kikar in hos er ändå ska ni veta! :)
Tyg och Sy | |
#1 - - jenny:

snygga gardiner du sytt. 100:- för nya gardiner är ju riktigt bra:-)

Grattis till körkortet!!! Nu får man akta sig när man är ute och kör ;-) närå, kanske du som får se upp för mig hihi. Kram/jenny

#2 - - Camilla:

Det var supersnygga gardiner, fint när de var paneler fast

MYCKET bredare! Ha det fint och plugga dutigt :)

#3 - - J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Det blev jättesnyggt med de nya gardinerna! Hundra kronor, vilket fynd! Kram

#4 - - Evelyn, i hemmet:

Men du måste ju köpa en korg åt Ralph också ju! :)

Jättesnygga gardiner! Jag är också sugen på nytt.. Jaja, jag vill ha allt utom soffan nytt ;)

Kram, kram!

#5 - - Jennie:

Vad fint det blev. Och så gillar jag den supersnygga tv bänken.

Ha de gott!

#6 - - Axelina:

usch c-uppsats."flashback"...Lycka till!:)

#7 - - Annelie:

Snygga gardiner! Blev ju ett väldans bra pris må jag säga!

Nu måste jag till coop och köpa en korg till min lilla Loka också..vad fin den var och lagom storlek!



Trevlig kväll/Annelie

#8 - - Axelina:

tackar för kommentaren. vet inte om det finns som kökshandduk men det finns som gardiner och i metervara.

#9 - - Fröken Fräken:

Stiligt, stiligt! Kan det t o m vara så att undertecknad har en bit av samma tyg, fast i färgställning grön? Det var väl det jag visste att du hade utmärkt smak! ;-) Och helt rätt pris! Jag har sett stiliga randiga tyger på Ohlssons för 99kr per meter, men det är ju hutlöst så jag håller på och väntar ut en rejälare prissänkning.



Ja, Sthlmstyget i bruntgrönt, varför finns inte det på metervara, vad är det för orättvisa? Det där tyget är ju så snyggt, och vältecknat (egentligen inte alls likt IKEAs vanliga tyger som brukar vara mer skojiga).



Idag har det inköpts nytt soffbord, från JYSK!!! Chock! Och ännu större chock, det var egentligen en skohylla!! Fast med de måtten på hyllan måste man då ha en enorm hall annars skulle det aldrig få plats. Så nu har jag äntligen fått mig ett bord med spjälor! Fast broderskapet dömde ut det direkt... Men nu sitter jag här, en man kort, för det vore ju bra om det gamla bordet kunde bäras ner till källaren, två bord framför soffan blir väldigt trångt... Herr Fräken har dragit till Norge och är inte till hjälp, tyvärr...



Helt rätt att lägga tid på c-uppsatsen i början, säger en som INTE gjorde det och således höll på med det i evigheter. Man ska inte skriva uppsats med sin bästa killkompis för då ägnar man alldeles för mycket tid åt att fika och att prata om annat. Vilka visdomsord!

#10 - - Sandra/Vit design:

Vilka fina gardiner! Kram Sandra

#11 - - Rebecka:

Vad fin blogg du har, vet att jag har varit in på den innan nån gång =)

Svar: Jag är jätte nöjd med kameran, har också velat länge vilken jag ska ha men jag tycker den är jätte bra. Har inte hunnit lära mig allt på den men det kommer väll. Blir trots allt jätte bra bilder med auto inställning bara.

Ha en bra kväll!

Kram Rebecka

#12 - - Maja:

tack så jättemycket, det var till stor hjälp :)

#13 - - Sofie:

Vad snygga! Gillade verkligen mönstret :) Lycka till med uppsatsen, förstår att den är tidskrävande! Kram, Sofie

#14 - - Kristina-Novemberbröllop:

Jättesnygga gardiner:) Söta tissar du har:) Kram

#15 - - Sandra:

Snygga gardiner, och vilket kap. kram

Upp