Utmaning: Våra köksskåp



Visst heter det bättre sent än aldrig? :) Ja, jag tänkte iaf idag anta utmaningen som jag såg (för ganska länge sedan) första gången hos Annelie, nämligen att visa upp en kökshylla med saker man tycker mycket om. Vi har ju inte så mycket kökshyllor, men vi har mycket saker på dem som vi tycker om! Och skulle vi ha fler kökshyllor skulle vi fylla dem med ännu fler saker vi gillar!

Vi har endast ett överskåp i vårt kök (bilden nere till vä), som innehåller tallrikar och skålar. På andra hyllan står favoritskålarna med hjärtan på. Utöver det skåpet och ett fläktskåp fullproppat med kryddor har vi öppna hyllor under snedtaket. Där (bilden uppe till vä) står kaffekopparna som hängt med sedan innan jag flyttade hemifrån samt en mjölkkanna som är fin, men i ärlighetens namn inte så praktisk. På sista bilden (nere till hö) står min favoritkanna från mitt kanske 2:a Ikea-besök i livet, samt acaciaskålar som min mor köpt åt mig i Stockholm.

Hur ser det ut på era favorithyllor och vilka är era favoritsaker?
Vindsvåningen | |
#1 - - jenny:

vad fint du har i dina köksskåp. Vet inte om jag törs visa mina, ingen ordning och inga fina grejer för den delen:-)



Tycker absolut du ska dig en sväng till vännäsby. Finns mycket skrot men en och annan guldtacka också:-)



vad kul med en ny kamera, vill också ha:-) Blomman var jättefin, en sån ska jag lägga på minnet:-)

Kram/jenny

#2 - - Mari:

Sicken ordning hon har då! Har inget roligt att visa alls för det är bara rörigt överallt nu känns det som men det blir bättre framöver.



Kram

#3 - - Katja:

dom svarta kopparna var mkt fina :)

#4 - - pysselpralinen:

Sådär snyggt och lagom mycket har ju inte jag i mina överbelamrade skåp. Fast jag kanske kan hitta nån annan hylla att visa upp. =)

Man har ju sina favoritsaker som man blir alldeles glad av varje gång man använder. Just nu är det för min del ett par tekoppar från Rusta. Det fanns bara två kvar när jag köpte dem och det grämer mig för jag tycker de är skitfina och jättesköna att hålla. Sånt är minst lika viktigt. Jag är ju en stor tedrickare så kaffekopparna i mitt hem känner sig lite utanför.

Vad härligt att se fram emot en avklarad utbildning! Bara en termin kvar, då hinner man knappt njuta av sista tiden. =) Lycka till med skrivandet. Tycker det låter väldigt smart att köra igång stenhårt i början. Det brukar för min del vara tvärtom och det kan ju bli lite tufft på slutet...;-)

Ha det gott!

#5 - - Annika:

Hej hej!

Och ett stort GRATTIS till körkortet! Nu kan du glida omkring ensam i bilen var du vill och NÄR du vill! Det är så skönt att ha körkort och bil och jag kommer aldrig att klara mig utan!

Jag kanske skulle se in i mina köksskåp också. Nu när man är relativt nyinflyttad så har man ju fortfarande bra ordning :)

Kram Annika

#6 - - Fröken Fräken:

Jag har ju då sparat alla IKEA-family tidningar också, och tror att jag kommer ihåg den där kannan därifrån, från något nummer från 1998, har för mig att det fanns glas till också?!



Jag har ordnat i mina öppna skåp, ja de utan dörrar. De övriga ska vi inte låtsas som.. men inför helgens förestående IKEA besök funderar jag om jag faktiskt skulle ta och till slut investera i lite ordentliga lådor och backar och krokar och få ordning både i städskåp och i källaren. Hittade en plåthylla för 79 kronor som inte såg pjåkig ut alls. Bara det inte är en sådan med vassa kantar för då kan jag ge mig den på att jag gör illa mig.



Nu har jag råkat glömma vattna de präktiga plättarna.. gissa vad som rasar för fullt här?.. undras om de kommer att ta sig eller om man för satsa på rejäl beskärning..

#7 - - Ljuvligt Hemma:

Vad kul att få se ditt köksskåp... jag har också antagit denna utmaning för en tid sen :)

#8 - - Camilla:

Ja köket är ett mysterium, de är alltid proppfullt av grejor, spelar ingen roll vilken storlek det är... Och hur mycket av sakerna använder man egentligen? Säkerligen inte ens hälften! :) Räcker att ha ett mindre ett som ni, fint porslin ni hade! kram

Upp