Längtan

Längtan... Ibland tror jag att jag drivs av längtan. Och visst är det härligt att längta efter saker, det är det, men just nu känns det som jag håller på att spricka av just längtan. Längtan efter ett hus med en egen trädgård...

Trädgården utanför vår nuvarande lägenhet ligger i en sluttning och består mest av en slänt med några äppelträd. Men utanför vår dörr finns det en liten rabatt där det börjar att blomma för fullt!



Jaja, jag får hur som helst hålla till godo, för ett hus finns inte i planerna här i Norge i alla fall. Å vi ska ju vara här till i höst. Men när vi flyttar hem så hoppas jag att vi ska hitta oss ett hus.. med en trädgård... :D
Trädgård | |
#1 - - Fröken Fräken:

Oja, längtan, det är ett koncept som jag är väl bekant med. Har man inget att se fram emot så känner man sig ju nästan tom... just nu längtar jag verkligen efter sommar och semester. Som ett litet delmål så ser jag fram emot en konferens i Sthlmstrakten i nästa vecka.. och i all hemlighet har jag tänkt se den som en liten minisemester.. ;-) (jag vet att det finns väldigt smaskig mat och fika på hotellet ifråga)



Hm, jag är tveksam till att jag, trots metallringshjälp, kan få till en rund och snygg kvistkrans.. mina försök har inte varit vackra..

men jag ser på något annat vackert! Jajamen, idag slog jag till på två par stolar på Kupan! Av gammalt snitt med utskuret stycke i ryggen. Hela 60 kr styck fic jag ge för dem visserligen - mycket för att vara mina loppisfynd! - men det var de värda!! Och dessutom fanns transportservicen (dvs pappa) just då alldeles i närheten så man fick hem dem lätt som en plätt! Cykla med dem hade nog inte varit tillrådligt...



KAnske att man tack vare det har tillräckligt med inspiration för att pynta till kökshyllan. Jag har kört fast, kan du tänka dig?!



Ja, tänk, snart är ni på väg hem! FÖrstår att du är exalterad!



#2 - - Bokmalen:

Jag läntar efter samma sak. Förra sommaren var vi på många visningar å pratade med flera hustillverkare. Då gick räntorna upp så vi avvaktar... Vi har ännu inte hittat vårt "drömhus" eller "drömtomt" men när vi hittar det så slår vi till, hoppas jag. Jag har upptäckt att min längtan efter hus å trädgård å rabatter kommer med våren.

Ni har tur som har nåt fint att titta på, vi har bara buskar utanför vårt hus.

Stor Kram, Maria

#3 - - Jo:

Jadu, den längtan drabbar mig allt som oftast. Nu har jag ju iaf ett litet andningshål i "Rucklet", men jag vill ju ha ett "riktigt" hus också! Lägenhet är skräp!

#4 - - Mirry:

Så söt blogg du har!



Tyck till i dagens fråga om du har lust :)

#5 - - Lie:

Fina bilder du tar! Vad har du för kamera? Färgkorrigerar du? Jätte fina hur som helst!

#6 - - Tilda:

Jag är också driven utav längtan, jämt och städnigt. SÄRSKILT efter ett hus med trädgård...

Finkammar hemnet och blocket VARJE DAG!!! utan resultat ännu så länge...

#7 - - Kattis:

Vilka vackra bilder!! Vi har alldeles precis nu flyttat in i vårt första lilla parhus och trivs ypperligt bra! Jag har längtat i flera år efter en trädgård och dörr direkt från markplan. LOVE IT! Förstår din längtan... :)

#8 - - Inspirera Mera:

Åh jag drömmer också om ett hus och en liten trädgård. Förhoppningsvis blir det en verkligen om några år. Kram Sandra

#9 - - Caroline:

Jättefina bilder! Har du tagit dom? Det måste vara en väldigt bra kamera! Ha en bra dag!

#10 - - Annika:

Ja, det är härligt med en trädgård. Jag trodde inte att jag skulle tycka att det var så roligt. Jag var mest ute efter ett hus med en lättskött trädgård. Men nu är jag mer inspirerad att greja ute.

Så här sitter jag med skit under naglarna efter en låång dag ute i solen. Underbart!



Dina foton var jättefina!

Kram Annika

#11 - - Vega:

Vilken härlig blogg, helt i min smak! Fina bilder och mycket pyssel. Pysslar själv med lite av varje. Mitt senaste projekt är att göra en lera av bröd,trälim och handkräm, färgar den med oljefärg. Var på en mässa där en tailändska gjorde underbara blommor av denna lera. Berättar mer på min blogg när jag provat och tagit bilder. Jag vet att det låter lite konstigt men det funkar, torkar på ett dygn och blir hållbart. nu länkar jag till denna underbara sida!

Kram

#12 - - anna:

Förstår din längtan.....det är verkligen ngot extra att ha en trädgård....Kanske du har en balkong du kan "go bananas" på ??? Kram Anna

#13 - - Katja:

Jag vill också ha vackra blommor ute :)

#14 - - ANNAANNA:

Jaaa... ljuv suck eget hus med en vldvuxen trädgård, grönsaksland, örter, bärbuskar och fruktträd å givetvis rabarber och massa blommor. Någon dag, någon gång i framtiden...



Tills dess får jag väl försöka trycka in så mycket prunkande växtlighet det bara går på balkongen.



#15 - - Milla:

Jag hoppas din längtan blir verklighet SNART!!!

Kram

#16 - - Pysselprinsessan:

Lie: Tackar, tackar! Jag har en Nikon D60 som jag trivs superbra med. Skulle vilja ha ett till objektiv, men standardobjektivet fungerar helt ok! Ibland färgkorrigerar jag, men oftast inte. Dessa bilder är inte korrigerade, (om jag minns rätt nu...) men jag brukar ibland använda Photoshop för att "ljusa upp" bilderna.



♥ Kramar Pysselprinsessan ♥

Upp