En annan del av köket

Tack för era fina kommentarer om utsikten! Det blir lätt vardag att bo i en sådan härlig miljö som vi gör, men ibland blir man påmind om hur vackert det är bland fjäll och fjordar!

Vi går ofta på promenad här i dalen och nu när sommaren börjar komma så växer det en hel del blommor längst vägkanten! Riktig lägenhetslyx är det att kunna plocka hem ett fång med lupiner! Jag ska se till att ha en bukett i köket hela lupinsäsongen!! :)



Det mesta på bilderna är redan visat tidigare... Egengjord krans, bokstäver från Tante Bruun/Miljögården och klot från Plantasjen.
Lägenheten i Norge | |
#1 - - Bokmalen:

Tapeten i köket är ju superläcker!! Å det är ju så härligt med egenplockade blommor.

Ha en fin kväll!

Kramen, Maria

#2 - - Anna:

Vad kul att få se ännu fler härliga bilder från ert Norgehem :-) Ha det bra! Kram Anna

#3 - - Jo:

Du kanske har visat det tidigare, men det är inte mindre fint för det... ;)



Jag upptäckte idag att lupiner faktiskt doftar! Det har jag inte märkt innan. Och doften kom efter ett par dagar, rätt vad det var, så började de dofta. De slog väl ut eller nåt, men ljuvligt doftade det iallafall!

#4 - - Fröken Fräken:

Javisst, det är helt crazy med lupinerna söderöver! När jag bodde i Värmland så betraktades ju lupiner nästan som ogräs, de växte överallt, hela ängar kunde vara full av dem. Tänk om man hade det så här... jag skulle inte lida då direkt!



Kökstapeten var ju helfrän, även om jag kan förvånas lite över att man väljer att kombinera den tapeten med pärlspont?! Kanske inte det mest förväntade valet, men å andra sidan blev det ju rätt skojigt på det viset.



Här har jag grämt mig över pappas attack på mitt tygskåp, men när jag nu kom hem, färgen har torkat och jag har testat att stänga dörrarna så var det inte så farligt med gropen som han "råkat" karva fram. Pappa har dock fortfarande lite dåligt samvete över detta så jag håller på att förhandla till mig hans tv-skåp, modell äldre och förtjusande.



Nä, nu ska man njuta av extralång helg, och börja fundera ut lite pyssel. Eller så tar jag en tupplur på soffan.

#5 - - Elin:

Vilket hem du har! Skulle kunna flytta in vilken dag som helst! Tapeten i ditt kök är underbar. Ha det så bra i Norge!

#6 - - Lina:

Det ser helt fantastiskt ut! Har du hört något om den här skolan, http://www.strombackfolkhogskola.se, hittat drömutbildningen! Kul om någon kunde tipsa och guida mig lite :)

Upp