Flyttkaoset breder ut sig

Jag brukar komma till en viss vändpunkt när jag skall flytta. Ja, nu låter det som att jag har flyttat hundra gånger i mitt liv, men det är bara 5 gånger hitills. Å varje gång har jag sagt att detta är den sista innan jag flyttar till hus! :-)

Jaja... Var var jag? En vändpunkt. Denna vändpunkt är när flyttkaoset börjar breda ut sig i lägenheten. Det kan vara lite olika när detta börjar. En månad innan, en dag innan eller som i detta fall ungefär en och en halv vecka innan dagen F. Detta innebär inte på något sätt att jag har börjat packa, och att det blir stökigt av den anledningen. Utan det betyder att jag har slutat att plocka, slutat att städa, slutat rensa, slutat att hålla efter. Helt enkelt sluta bry mig.

Jag menar vad gör det med lite disk i hon när jag ändå ska flytta snart? Vad gör dammråttor stora som små hundar när jag ändå ska flytta snart? Vad gör det med älsklingens använda sockar överallt när jag ändå ska flytta snart? Inte ett skvatt gör det! Saker som i vanliga fall skulle göra att mitt kontrollsinne fick spader spelar ingen roll för mig just nu. Jag menar, jag kommer ju andå att organisera allt perfekt i den nya lägenheten! Eller... :-)

Jag har ju tidigare skrivit om att jag inte kunde låta bli att julpynta även fast jag ska flytta i mellandagarna. Att julpyntet började fylla lägenheten trots den stundande flytten. Men vändpunkten har kommit och slaget är avgjort. Kampen mellan julpyntet och flyttkaoset har just precis vunnits av flyttkaoset. Så nu är det bara att släcka ner belysningen i mitt stökiga hem så att inte kaoset syns så bra. Vi kan kalla det för mysbelysning... ;-)

Personligt | |
Upp