Lite mer julpynt

Stjärna

Jag skulle ju inte julpynta iår eftersom jag ska flytta i mellandagarna, men det är omöjligt att stå emot. Är man en obotlig dekoratör så är man. Pyntet börjar sprida sig i den lilla ettan... Köket är nu färdigpyntat, med hyacinter, en fönsterstjärna, en adventsljustake och sista tillskottet: stjärnor i glas från Village (inköpta förra året) att hänga på krukorna. Nu väntar bara hallen och vardagsrummet!

Vad det gäller smak på julpynt gillar jag mest vitt, guld och silver, med ett litet stänk av djuprött. Jag är inte personligen så förtjust i hundra tomtar, utan föredrar gärna en eller två änglar. Men det skall absolut vara lite överdådigt på julen tycker jag. Motsägelsefullt? Javisst! Jag brukar faktiskt ofta tycka att lagom är bäst, men på julen får man överdriva lite. Det kommer dock inte bli så denna jul (tror jag), då min blivade sambo kommer att sucka högt om jag börjar plocka fram för mycket saker som måste plockas ner direkt efter julafton. Vi har ju en del att plocka ner i lådor ändå... Så iår blir det lagom! (Eller?!)
Pynt | |
Upp