Luciakväll med glögg och klister...

Jag är och har alltid varit en obotlig optimist vad det gäller tidsperspektivet på pyssel. Nog slänger jag ihop det på en grisblink, brukar jag tänka! Så tänkte jag även med julkorten iår. De tar alltid längre tid än jag tror, men av någon anledning så korrigerar jag aldrig tidsplanen. Så hela luciakvällen gick åt till att klippa, klistra, stämpla och limma. Men det var ganska mysigt ändå, med lite glögg mellan varven.

Sedan var ju egentligen tanken att jag skulle göra egna kuvert till alla kort, likadana som provkuvertet på bilden. Men jag tror faktiskt att jag ska hejda mig och gå ner på stan å köpa kuvert istället. Även fast jag köpt ett underbart guldglimrande papper att göra kuverten av. Man måste ibland inse sina begränsningar. Jag menar, rensa källaren inför flytten, eller klippa och klistra kuvert (man ska ju faktiskt även skriva julkorten)? Jag tror inte jag hinner allt innan söndag, och källaren känns faktiskt mest nödvändig. Men det tar emot... :-)

Stämplarna jag använt är från Panduro och de små bruna stjärnorna är stansade med ett stansverktyg som jag också köpt på Panduro. Papprerna jag använt är från min stora hög av pysselpapper, säkerligen inköpta på Åkerbloms i Umeå.

Ett tips när man använder lim till papper av olika kvalitet är att lägga korten i press i en tjock bok eller under något annat tugnt medan de torkar. Så att de inte blir sådär buckliga på grund av limmet. Vill man helt slippa kladdet med lim så har ju även tex Panduro dubbelhäftande tejpark som är lite dyra men hur bra som helst. Då kan man klippa till rätt storlek och det blir helt buckelfritt!

Ja, det var väl nog med reklam för Panduro för idag. Man kan nästan tror att jag är sponsrad, men det är jag verkligen inte. Bara beroende!! :-)


Julkort 2007
Kort och paket | |
#1 - - Happy Flower:

Så fint det blev med julkortet. Det är tur att det finns dubbelhäftande tejpark. Trevlig helg.

Upp