När roligt blir måsten

Ibland har man så mycket att tänka på att till och med de roliga sakerna blir till måsten. Julkorten ligger påbörjade i en påse. Inredningstidingarna är knappt lästa. De nya kuddarna är framlagda men har kvar sina prislappar. Och älsklingens julklapp har varit inhandlad, men oinslagen i snart två veckor... Detta för att det känns inte roligt att sätta igång helt enkelt.

För mig är det skolan som tagit för mycket kraft och energi den senaste tiden. Men nu är det fredag och en välförtjänt skolledig helg har börjat. Och vad passar bättre än att då bara ta det lugnt för sig själv, titta på Idol och äta favorit-singelmiddagen, lika med sushi. Man är ju gräsänka i helgen och får passa på när den blivande sambon inte är här, han har ju inte lika bra smaklökar som jag! ;-)

Att äta middag helt ensam endast med bonsaien till sällskap känns bara skönt. Nu ska jag verkligen lusläsa den nya Plaza! Som enligt mig är den bästa inredningstidningen. För mig som inte ska julpynta är det perfekt med en ganska julpyntsbefriad tidning...

Fredagsmiddag
Personligt | |
Upp