Eftermiddag i Sundsvall

image108

Sundsvall har tre saker som jag saknar mycket i Umeå, nämligen dessa roliga butiker:


IKEA
Panduro
Granit


Å jag har varit och besökt dem alla idag. :) Jag hade helt missat att Granit kommit så långt norrut och blev jätteglad när jag råkade gå förbi. Det passade ju perfekt eftersom Fröken Fräken nyligen pysslat så inspirerade. Så nu har jag oxå köpt en penna för att dekorera lite vaser som står och dräller i skåparna.

På Granit får man sina inhandlade saker inslagna i silkespapper och nedlagda i en genomskinlig påse. Även om man bara köper en penna. I like! Jag gillar butiker som tänker lite extra på det lilla extra. Jahapp, nu har man ännu en butik att längta till som ligger drygt 30 mil hemifrån... Vad gör man? Jag längtar redan!

Stämplar och Pennor | |
#1 - - Jennie:

Vad skoj att få shoppa lite, eller besöka några butiker.

Ha de gott!

#2 - - Livet i byn:

Har aldrig besökt en Granit butik, vad har jag missat? BOr ju toklångt norrut, tvyärr när det gäller shopping...

~Livet i byn

#3 - - detsvartataket:

Granit är en affär jag saknar som bara den!!!
Tervlig helg!

#4 - - Fröken Fräken:

Nämen, man är omnämnd! Vad roligt! :-) Visst är det roligt med pennan, om du hunnit pröva? Jag vill ju fortfarande skriva på allt!! (farligt) Jag vill också ha precis de tre butikerna här. Tänk att kunna slinka in på Panduro när man får ett pysselryck och behöver någon specialgrej som bara finns där. Turligt nog är ju iaf Lagerhaus på gång hit snart!

#5 - - Karrakolan:

Hittade din sida aldeles nyss. Granit verkar vara en affär som jag vill besöka. Det får bli i sommar tack för tipset. Jag länkar dig om det är ok.

#6 - - Iris med kaoset:

Man kanske ska utnyttja att man bor i stan lite mer, har nog varit inne på granit två gånger i mitt liv.. :)

Ha det bra! /Iris

Upp