Vårblomning del 3

image103

När vi kom hem i fredags möttes vi av en välbekant doft. Det var min Hoya Calycina som börjat blomma igen. Och den sprider faktiskt en god men ganska kraftig doft i hela lägenheten. (Jag har bloggat om den tidigare här.)

Och inte nog med det, min Hoya Callistophylla här ovan blommar för fullt. Denna gång hann jag dessutom med att få med den på bild!
Krukväxter | |
#1 - - Linda:

Inte nog med att de doftar ganska stark, ungefär som liljor, de jag haft har dessutom läckt något kladdigt...:-/ Men de är ju helt klart vackra.

Tyget och även bilden i min banner kommer från Sandbergs.

Kram

#2 - - detsvartataket:

Ja dom luktar så gott!! Och kladdar också *fniss* men jag har nog slängt min? för jag vet inte vart jag ställt den!!! Hur dum får man vara?

#3 - - HUMLA:

Va vackra Hoyorna är. Är de svåra att få tag på och hur är dom att sköta? Det är alltid roligt med växter man inte har haft tidigare och Hoyor är nya för mig. Det undrar en liten HUMLA.

#4 - - mamma millan:

Hej på dig kära pysselprinsessa!!!!
Tack för fina ord hos mig!! Så fina ståltrådsalster du rillverkar , är det en speciell tråd du använder??.....Söt kort du gjort till Jhanna med!!!!

Ha en skön
vecka!!
~~* W I T H ♥ L O V E *~~

Millan

#5 - - Ritha:

OJJ så fiin! Jag fick faktiskt en Hoya (eller porslinsblomma som jag föredrar att säga) i påskas av pappas fru. Den hon har är över 30 år gammal och jag fick ett "skott" i en kruka som hon skött om några år... Eh, jag trodde jag skulle få ett skott lixom... (måste nog blogga om det här.. haha).

#6 - - Anna:

Vet du, jag förstår att du blev sjuk av att leta bostadsrätt. Jag tycker också att det kan vara riktigt jobbigt med husletande, för precis som du skrev har man ju verkligen ingen kontroll över situationen, särskilt inte när det gäller budgivningar. Det är så störande att det finns andra som vill ha samma hus precis lika mycket som en själv. I morgon ska vi vara med på vår andra budgivning... tror jag... men jag blir så velig och tror att det inte är någon idé. Nåväl, du får hålla tummarna! ;-) Ha en bra vecka! KRAM

Upp