Våren ÄR här!

Länge, länge har jag längtat efter våren! Det känns som att det har gått en halv evighet sedan de första crocusbilderna poppade upp på alla söderbloggar! Ja, riktigt så länge har det inte gått, men nästan! :) Nu äntligen ska väl våren ha fått fäste här i norr oxå hoppas jag!

Vädret är för tillfället helt underbart och jag tänkte dagen till ära bjuda på fler blomsterbilder. Ljuslyktan är nyinköpt för idag och kommer från Miljögården. Jag hoppas att den ska passa perfekt i vårat vardagsrum hemma i Umeå!

Crocusarna på bilden här nedan har kämpat hårt dessa två månader jag tillbringat i Härnösand. Jag har gått förbi dem på väg till min praktikplats varje dag. De har kämpat genom regn och rusk, snö och sol, plus och minus. Å de har klarat sig bara bra i väntan på våren!


image113
Saker & detaljer | |
#1 - - Fröken Fräken:

Skådar mitt norra öga hundkexmönster på ljuslyktan? Då blir den ju ännu finare! Krokuusarna kämpar tappert här med, nu väntar jag på lite gröna löv i träden också.
Än tror jag att väggarna går säkra, iaf från pennan.. men snaaart måste jag ha nya tapeter till köket. Det här går ju bara inte med rosabeigevitt.

#2 - - Jennie:

Så härligt att se era fina blomster.
Tack för din snälla kommentar om bänken.
Ha de gott!

#3 - - Jenny:

Åh så härligt att ni också fått vår nu. Vacker bild på vackra krokusar!

#4 - - Sandra:

Åh jag skulle så gärna vilja att det växte krokusar här utanför! Då skulle det kännas så mycket vårigare. Kram Sandra

#5 - - detsvartataket:

Skönt att ni också börja få vår! Här känns det redan som sommar :))

Trevlig helg!

#6 - - Anna:

Tack för gratulationen till vårt hus! :-)

Ja, visst är det härligt att våren äntligen är här. Inte en dag för tidigt! Trevlig helg! KRAM

#7 - - Iris:

Vilken fin lykta du har köpt :)

Visst är det skönt med våren! Helt tokigt vad glad man kan bli av solen :)

Ha det bra! /Iris

Upp