Omklädning pågår


Pågående projekt i lägenheten är just nu att klä om köksstolarna i det underbara Mairotyget Monstera. Tyvärr fick jag fel klamrar till häftpistolen på Clas Ohlsson även fast jag bad om hjälp (de har fått så mycket gratisreklam av mig så jag har lite klagomål innestående tycker jag). Så nu måste jag gå och köpa nya innan jag kan fortsätta. 

Detta tyg är kanske inte är det ultimata tyget att ha på en stol, men det är ju så snyggt! Jag har för mig att det finns textilskydd att speja på tyg för att minska risken för fläckar. Jag har försökt söka på nätet, men utan resultat. Är det någon som vet om det verkligen finns en sådan produkt? 
Tyg och Sy | |
#1 - - J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Va roligt med nytt tyg till stolarna! Kram

#2 - - Evelyn, i hemmet:

Har ingen aning faktiskt!

Kul med lite ombyte :)

Kram, kram!

#3 - - Iris:

Jag vet inget om någon såndär spray, men jag hoppas du hittar en, för det var ju verkligen ett jättefint tyg!

#4 - - dahlarna:

SNYGGT! Jag behöver också klä om några stolar. Har dock inte hittat något tyg än... Har aldrig hört talas om den där textilsprayen, men är jättenyfiken på den om du får tag i den!!! KRAMISAR!

#5 - - Annica:

Kan det möjligtvis vara vanlig impregnering du är ute efter!?



Har hört att man ska spreja med impregnering på tygsoffor för att det inte ska bli fläckar så lätt, så det borde ju funka.

#6 - - Anne, anness:

oj så läckert! Men, vanlig textilimpregn. måste ju funka.

#7 - - Lisa:

Vad snyggt!Riktigt kul att klä om stolar, inte så svårt och inte så dyrt heller=) Ska klä om fyra gamla karmstolar som stod kvar i vårt huset när vi köpte det =)Innan dess har köksstolarna gått från vit tyg sits till fejkskinn.

#8 - - Mari:

Snyggt och förstår att du vill skydda tyget, kanske impregnering funkar, du får väl höra dej för i en möbelaffär.

#9 - - Nenne:

Hej tjejen!!

hihi jag ska också klä om några stolar till köket! :-)

Jag köpte tyginpregnering på Mio när jag köpte soffan

,tror det lönar sig med nån sån BRA produkt, lite dyrare men det innehller nån typ av teflon tror jag.

Jättebra!

Kram på dig!

#10 - - Johanna:

Vad fint det blir! Gillar tyget :)



Hoppas du får en bra vecka, kram!

#11 - - jenny:

jättesnyggt tyg!! blir ju jättebra:-) Vet inte om du fått svar på din fråga men annars så finns det på mio man kan köpa speciell textilspray. Kram/jenny

#12 - - camilla:

I love that tyg! Skitsnyggt :) Stämmer bra att det finns textilskydd... Gå in på närmaste möbelaffär, de har prudukterna att spraya på vita soffor och annat! Ha det fint

#13 - - Fröken Fräken:

Åh så stiligt! Textilskydd har jag aldrig provat, oftast hinner jag tröttna innan det kommer fläckar.. jag visste väl att det fanns en praktisk anledning till att tröttna fort :-)



Ja, absolut, nu hejar vi för kung och IKEA att uppkörningen går galant så att du får ta dig en egen tripp. Det är mycket viktigt att belöna sig själv, det hävdar jag alltid. Idag var jag 2 mil utanför Haparanda men inte for vi någon sväng på IKEA inte... karlarna i bilen bara fnös alternativt såg skräckslagna ut så fort jag nämnde detta shoppingtempel.



Här har rensning i skåpen påbörjats! Eller åtminstone omförflyttning, så mycket har jag ännu inte hittat som jag nämns göra mig av med. Eller så har jag bara jättefina saker och sådant kan man ju inte skänka bort, eller? Ska försöka göra lite utgallring idag. Eller sy ny gardin till sovrummet. Eller ligga på soffan. Tuffa beslut det här.

#14 - - Tjohalias blogg om inredning:

Jag har tyvärr ingen aning. Vilken rolig idé att klä om stolarna.



Vad roligt att du är med och tävlar, lycka till! Kram Sandra

#15 - - Frida:

Oj SÅ snyggt!!

#16 - - Isabels värld:

Åh så fint!!! Du har en utmärkelse att hämta hos mig =) kram Pernilla

#17 - - Emma:

Jisses vad snyggt, me lika a lot=)Min sambos syster köpte sån sprej på Mio och spreyade deras soffa med, funkade kanon, även mot rödvin!!!Ha det bra, kram emmsan

#18 - - tina:

Jättesnyggt!!!



kram/tina

#19 - - Livet i byn:

Snyggt och väldigt annorlunda. Kul att ha nåt som inte alla andra har.



~Livet i byn

#20 - - Kristina-Novemberbröllop:

Vad fint det kommer bli, underbart tyg:) Kram

#21 - - Petra:

Himla snyggt! Nu blev jag också inspirerad att klä om mina stolar.

#22 - - Evelyn, i hemmet:

Svar: Haha, ris, makaroner, mikromat.. det spelar ingen roll. Jag måste ändå ha hjälp. Jag har till och med bränt vatten i en vattenkokare, så nej.. Har tyvärr inget tips på riskokning ;)

Kram, kram!

#23 - - Lizaloop:

Men du... såå snyggt det där blir!!!!!!!

#24 - - Linda:

Hej, Vilken fin blogg du har! Brukar nästan aldrig skriva kommentarer men det här kändes som ett sammanträffande då exakt samma sak hände mig på Claes Olsson idag, köpte häftpistol men fick fel häftklammer trots hjälp från personalen... Jag får väl gå tillbaka imorgon igen... sen ska det bli tygtavlor och annat skoj för hela slanten!

Mvh Linda

Upp