Söderläge



Tidigt i somras bytte jag ju ut porslinsblommorna i vardagsrummet mot en fallskärmsranka upplindad på båge och en succulent. Det blev ju lite varmt och soligt för porslinsblommorna i söderläge, men dessa två har klarat sig riktigt bra! Men vattnat det har jag fått göra... Ofta! Fallskärmsrankan har ju så läckra "blommor", och den har faktiskt blommat hela sommaren! Nu är jag lite sugen på att göra en rokad igen, men jag skulle behöva ett blombord av något slag till sovrummet först! Hmmm... Jag säger som vanligt, fortsättning följer! ;D
Krukväxter | |
#1 - - Evelyn, i hemmet:

Oj, så vackert!

Kram, kram!

#2 - - Johanna:

Så fina blommor du har! Här har vi bara sånt som inte behöver vattnas så ofta ;)



Ha det gott, Kram!

#3 - - jenny:

fallskärmsrankan är helt underbar!!!En av mina favoriter:-)

Hur gick det att spraya med textilsprayen? Jag blev lite groggy av den faktiskt. Kram/jenny

#4 - - Fröken Fräken:

Jag har insett att det kommer att bli problem när alla blommor som levt balkongliv nu ska tas in.. inte en chans att de alla får plats på fönsterbänkarna. Jag håller på och smugglar några till jobbet, lavendeln ska grävas ned hos en kompis med trädgård (och hoppas att den överlever) och kanske att jag hyser in några hos min bror. Paradisträd brukar han klara av! Jag har ju visserligen mitt fina blomplanteringsbord, men där det står, bakom soffarmstödet lär det inte bli särskilt mycket ljus...



Hur går det med du-vet-vad?...

#5 - - susihus:

De är så läckra fallskärmsblommorna! Ha en härlig kväll. Kram

#6 - - Maria:

Visst är det fina blommor. Skulle gärna vilja ha, det finns så många fina å jag vill ha alla men har så lite plats. Hmm, får väl vänta tills vi hittar ett hus. Då borde vi få plats med fler växter!? Kramen

#7 - - Mallaco:

Här gapar krukorna tomma, har tagit kål på en och annan under sommaren.=)

Ska försöka införskaffa lite nytt nu till hösten, får väl se vad man hittar på!

#8 - - Tidsmästarinnan:

Hej! här hemma behövs det nya blomster, kanske vore lika bra att köpa plast med en gång (men det är ju inte så roligt...)

Lycka till i tävlingen inne hos mig, och ha en mysig helg!



/Susanne

#9 - - Livet i byn:

Har aldrig hört talas om en Fallskärmsranka. Ska kika efter den i blomsterhandeln nästa gång jag åker in till stan.



~Livet i byn

#10 - - Kristina-Novemberbröllop:

Vad fint:) Kram

#11 - - Nat0:

Åhhh vilka underbara blommor! Jag är helt förälskad i gröna fönster... Nu vill jag ha mer blommer :$



Ta gärna en titt btw :)

http://nat0.blogg.se/2008/august/finally-a-real-kitchen.html

Upp