Granvakt



Julen börjar återfå sin vanliga form. Granen barrar och vaktgrisen står på sin plats! :) Granen är inte färdigpyntad än, men här ser ni både julgransmattan och de nya gardinerna. Ja, ni ser lite granna av dem i alla fall!

Sen har jag ju faktiskt klippt ut och nålat en hel del tyghjärtan oxå, som kanske kommer att hänga i en helt annan gran om sisådär några år... För att hinna sy dem, köpa julklappar, slå in julklappar och samtidigt jobba på extrajobbet ända fram till den 23:e, det blir lite tajt! Men det hör oxå till julens vanliga gång för mig! Dan före dan är för mig den dan då simultankapacitetsförmågan når nya höjder! :) Den där lugna kvällen med lite mysigt rimmande brukar inte infinna sig. Jag har oftast allt för mycket kvar att göra för att hinna njuta, tyvärr. Vad gör ni kvällen den 23:e?
Pynt | |
#1 - - Jo:

Vad fint du har pyntat!

Den 23:e brukar vi ta in granen och det blir väl så i år också :) Eftersom vi ör ute i rucklet nu, MÅSTE jag ta det lugnt, det finns helt enkelt inga affärer att springa i eller så :)

Pynta kan man ju göra dock :)

#2 - - Axelina:

Vilken fin julgransmatta. jag har ingen så det kanske jag borde pyssla med dagen innan julafton!:)

#3 - - nenne:

Hej vännen!

Vad fint du har sytt!!

Jodu den 23:e ska jag slå in alla julklappar och ha lite uppesittarväll hos min mamma med glögg och knäck-kok med mera.

Låter idylliskt va? Hihi

Vi ses efter jul, ha en GOD JUL, ta det luuuuugnt!

kram / Nenne

#4 - - Fröken Fräken:

Jag har lite traditioner, som är helt mina egna, som jag gärna håller fast vid. Så kvällen innan julafton ska man:

- lägga handen vid de sista paketinslagningarna och julrimmen

- äta smaskerier så att man blir lite lätt illamående

- laga till den egna julpotatissalladen

- testa potatissallden genom att göra en julsmörgås med den ovanpå tillsammans med greveost och julskinka

- se för sjuttonde gången "Ensam hemma", eventuellt runda av kvällen med ex "Die Hard II"



Nu jobbar jag ju fram till den 23:e så vi får se vad jag hinner med och vad jag är för trött för.. Men i år har jag faktiskt skruvat ned på alla måsten och idéer, hellre pigg utan lussekatter, än dödstrött med julgrejer i varenda hörn.. ;-)



Vilken amper liten gris! Och visst är det otroligt hur julgransbarren kan hitta överallt? Trots idogt städande kan man ju hitta något barr inkilat under tröskeln i juni..

#5 - - Lilja's Corner:

Va fint och juligt det ser ut med dom rödvita tygerna. Och vaktgrisen ser ut att ta sin uppgift på fullaste allvar ;)



Ja du, jag har tusen saker kvar att göra inför julen. Men jag är ändå ledig och hinner jag inte med allt så är det inte hela världen. Men jag tror ändå att jag på kvällen den 23:e står och svettas framför knäck-kastrullen och plitar etiketter och paketerar klappar. Hade nämligen tänkt ge julgodis som julklapp till släkten.



Ha det bra i julstressen :)

#6 - - Sofia:

Då ska jag mysa med familjen som kommer ner till oss för att fira jul här i Linköping :) Fika och kramas, det är vad vi ska göra ;)

#7 - - AngelPearls:

Åter i Svedala -dina Isländska inlägg var väldigt fina! Julpyssel kvällen den 23 hos mej: slå in julklappar, förberda det sista, sitta o pusta i soffan..fika..dricka glögg..njuta! God Helg// Eva

#8 - - Jessica:

Den 23:e myser jag alltid med familjen med en skink macka!!!



Vill önska dig en underbar jul och rtt riktigt gott nytt år!



KRAM

#9 - - Ida:

Vilket söt gris!

Imorgon åker jag till min farmor, 26:e året o rad, vilket betyder att jag alltid gjort det i hela mitt liv. Vi myser & myser och åker vidare efter Kalle Anka på julafton...

#10 - - Tjohalias blogg om inredning:

Vilken charmig vaktgris! Kvällen den 23:e så brukar jag vara vaken lite sent med min familj och sitta och prata, innan alla går och knyter sig. Kram Sandra

#11 - - Milla S:

Å så fin julgransmatta!!

De första 35 åren - stress, ingen sömn, paketinslagning fram på småtimmarna...

Förra året - uppesittarkväll, mys med glögg och skinkprovsmakning

Ser ut som det blir en favorit i repris i år!

God jul önskar jag dig!

#12 - - Maja/Cactusvit:

Vilken söt granvakt! =) Tänkte bara kika in och önska dig en riktigt GOD JUL och GOTT NYTT ÅR! En stor kram från mig

#13 - - Axelina:

Önskar dig en varm och god jul!

#14 - - Sofie:

Vilken söt liten gris! Jag jobbar inatt... och även julaftonsnatten. Lagom kul men vad gör man inte för pengar :) hihi. God jul på dig! Kram, Sofie

#15 - - Johanna:

Önksar dig en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År!



Kram!

Upp