Oj oj oj oj oj!

Tiden bara springer iväg! Här på Island blandas praktiken med att söka jobb och njuta av den isländska naturen!

Praktiken
går bara bra. Det är otroligt hur många ord isländska jag lärt mig på 4 veckor! :) Söka jobb (jag blir ju färdig med min utbildning i januari) går lite sämre, men jag är säker på att det lossnar! Och den isländska naturen, den är helt underbar! Jag bara måste komma tillbaka någon gång när det är sommar! :)




På fredag bär det av till Reykjavik för lite semester innan återresan till Sverige. Där planerar jag att handla julklappar, samt besöka de klassiska turistmålen. Å nästa onsdag är det dags att flyga hemåt... och då, då ska jag julpynta!! ;D
Resor | |
#1 - - Jessica:

vad härligt det ser ut!! Håller tummarna på jobb :)

KRAM

#2 - - Iris:

Njut i fulla drag, och passa på att shoppa nu medan den isländska kronan inte är värd så mycket :)

#3 - - Iris:

Svar: Jag är från Akranes. En by med ca 5000 invånare, norr om reykjavik. Det är härligt att få se lite bilder 'hemifrån' :)

#4 - - Kikan:

Vad härligt det ser ut!!! Så roligt att få se en miljö och ett landskap så olikt vårt eget. Angående tårtfatet från IKEA så skulle även jag köpa det då jag var där sist men det var slut även för mig..trist! Men det får bli nästa gång. Trevlig kväll! Kram Kikan

#5 - - jenny:

Vilken härlig bild! Kul att höra från dig och hoppas du hittar något jobb snart.

Kram/jenny

#6 - - Camilla:

Åh vad vackert det måste vara där, man har ju sett så mycket bilder och filmer därifrån! Min lilla häst kommer från den ön oxå, en liten o lurvig en;) Ha en fortsatt trevlig vistelse!

#7 - - Turquoise inspiration:

Åhh det verkar vara så mysigt och fin natur på Island. Något man bör besöka i sitt liv.

Lite nyfiken; vad är det du gör praktik inom?

Kram Tess

#8 - - Isabelle:

Ser riktigt fint ut där. Jag skulle också vilja besöka Island!

#9 - - Johanna:

Det ser verkligen härligt ut! Vad häftigt att få chansen att åka dit och göra praktik!



Har en liten utmaning till dig på min blogg om du har tid och lust. Hoppas du får en skön vecka, kram!

#10 - - Helena:

Du har fått en utmärkelse i min blogg eftersom jag läser din blogg dagligen :)

#11 - - Katja:

vilken härlig bild =)

#12 - - Angel Pearls:

Fin adventsljusstake du har! Bilderna från den Islänska naturen är såå fina. // Eva

#13 - - J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Så vackert det ser ut! Oj, har du redan varit där i 4 veckor? Så fort tiden går! Kramar!

#14 - - Jill:

Härlig bild. Och det ska bli skoj att se vad du hittar för något i Reykjavik.



Ha det bra!

#15 - - Åsa:

Jag har varit där på sommaren, och nu önskar jag att jag kunde åka dit även på vintern någon gång. Det ser jättevackert ut!

Kram Åsa

#16 - - mallaco:

Åh, Vilket fint foto! Ser kallt ut=)



Kram

#17 - - Ellan:

Åh, så vackert!

#18 - - Fröken Fräken:

Ja, nu tycker jag allt att det börjar vara dags för fröken Pysselprinsessa att ta sig hemåt. Du borde ju ha massor av uppdämd pyssel inom dig, så nu väntar jag stordåd när ni kommer hem!!



Hoppas verkligen att ditt olivträd har klarat sig, den här tiden på året ska man väl inte göra så mycket mer med det än att försöka ha det svalt. Och tydligen har jag det rätt svalt hemma när det klarar sig (att min bror klagar över att det är jättekallt här kan också vara ett tecken på sval inomhustemperatur.. fast jag tycker nog att han är lite vek!!)



Ja, det är ju fakiskt väldigt skönt att få bestämma själv hur här ska se ut. Inom inredning är jag inte så pigg på att kompromissa precis. Herr Fräken har nog en mer modern, samt ostädad, stil hos sig..



Hoppas att ni hittar hemult med trevliga saker i huvudstaden och att resan hemåt går finemang! Här är det nog färdigrest för det här året och jag pustar ut!!

#19 - - nenne:

Hejhej!

Ni verkar ju ha det toppen på Island, OJ vad fort tiden har gått!

Här har det snöat inatt så ikväll blir det snöslungan som får jobba ;-) inte jag..haha

Det ska bli kul att ses så fort det går, jag vill höra allt om resorna och se alla fina bilder!

Jag var på Nikon-kurs och den var helt okej.

Kram på dig trevlig resa hem!

#20 - - Marie Pysslar:

Vilken underbar bild! Jag måste också till Island!

#21 - - J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Tittar in och önskar en trevlig helg! Jag har en utmärkelse till din inne på min blogg: http://inredning.webblogg.se/2008/december/award.html

Kram

#22 - - Anna:

Jag har något åt dig på min blogg ;-) Oops, jag var visst inte den enda...



KRAM på dig!

Upp