Nya asietter tack vare Hus & Hem

Igår damp nya numret av Hus & Hem ner genom brevinkastet. Ja, jag måste erkänna att inredningstidningar är en av mina största laster! Sen kan jag ju absolut inte slänga några, så de har börjat ta ganska stor plats! :-) Men det är ju perfekt att ha dem att bläddra i när man tappar inspirationen här hemma! Och varje tidning brukar ju ge någon tanke eller idé.

Denna gång blev jag inspirerad av att köpa nya assietter. Jag har spanat på dessa assietter ett tag, men inte fått tummen ur. Men efter att ha läst ett av reportaget 'Plats för Magi' cyklade jag direkt ner på stan och köpte dem! Varför då tänker ni som ej läst reportaget... Jo därför att lägenhetsinnehavaren i reportaget satte huvudet på spiken vad det gäller shopping, tycker jag. Hon sa: "Om man inte kan släppa tanken på en sak man sett, då ska man köpa den". Och jag tror att hon har alldeles rätt. Själv brukar jag använda den taktiken ganska ofta. Är jag osäker på vad som är värt att lägga pengarna på, så brukar jag vänta ett tag på att den rätta känslan ska infinna sig. Är man sådär nästan rädd att saken man spanat på är såld, ja då brukar det vara ett bra köp!

image32

Saker & detaljer | |
Upp