Par i hjärter

image44

Dessa hjärtan i betong ligger på fönsterbrädan och väntar på våren och ännu en säsong utomhus. Jag har inte gjutit dem själv utan köpt dem på Ica Maxi faktiskt. Man kan fynda även där!

Nästa sommar hoppas jag på att gjuta lite egna betongprojekt, kanske något från boken Betong Som Hobby där det finns en massa fina grejer och bra tips. Jag skulle vilja gjuta ett ägg av betong från beskrivningen i den boken. Jag har till och med inhandlat en lämplig form och väntar bara på att rätt tidpunkt skall infinna sig. ;-)

Bredvid hjärtana ser ni ännu en av mina porslinsblommor, en Hoya Thomsonii, som tyvärr inte är lika blomvillig som de andra som jag redan visat upp. Men som tur är så är den är fin även som grön växt.
Saker & detaljer | |
#1 - - jenny:

Man ska inte underskatta maxi, där kan man göra en hel del fynd:-)
vad kul med en till som gillar att gjuta i betong, har du den boken? har hört att det finns mycket snygga tips på vad man kan göra.

#2 - - Designtjejen:

Åh, vilken rolig bok! Den skulle jag vilja ha!

Upp