Tisdagstema: Tre

TreJag har verkligen en förkärlek för att ställa saker i par. Det kanske är så att tvåsamheten tilltalar mig, för jag köper nästan alltid två av allt. Antingen i samma storlek eller tripp, trapp fast utan trull. Jag kollade i alla fall runt i lägenheten för att se om vi hade något tretal stående någonstans. Å den som söker han finner heter det ,och jag fann. På två ställen har jag grupperat ljuslyktor i triss, faktiskt. Här bredvid ser ni det ena stället.

Dessa ljuslyktor fick jag i julklapp och de ger ett jättefint sken. De passar perfekt eftersom jag för tillfället är väldigt inne på mönster med blommor och blad. 

Växten i bakgrunden, som är lite ledsen över att ha behövt flytta, är en Sophora. Brickbordet som allt står på är från Åhléns. Den vita, skira gardinen är från IKEA och gardinen med bladmönster är från Åhléns.
Krukväxter | |
Upp