150 kronor fattigare...

... men två tygbitar och en vas rikare! (Älskling, om du läser detta på jobbet: jag vet att jag är hopplös! ;) Hi hi!)





Tygerna hittade jag på Ohlssons tyger. Det vänstra för 39 kr/m på rea. Det högra är en liten stuvbit och kostade en dryg tia för en halvmeter. Jag vet inte riktigt vad det ska bli av dessa tyger än, men jag ska klura på det! :)





Vasen
hittade jag på Pentik på halva priset. Just nu är det inga blommor i, men dock ett krackelerat ägg som jag hade sedan tidigare.

Nu ska jag ladda för Sommar med Ernst som slår Sommartorpet med hästlängder enligt mig!

Saker & detaljer | |
#1 - - J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Ja men det var ju jättefina saker du har köpt! Ha en trevlig kväll! Kram kram tjejen

#2 - - Fröken Fräken:

Herregud, man måste ju sannerligen prioritera! Vad är väl 150 kr i jämförelse med tjusiga tyger och vas?! Jag vågar dock knappt börja klippa i mina tyger än. Låt säga det randiga från IKEA, det hade jag ju tänkt ha till kuddar. Men tänk om jag klipper det färdigt och sedan kommer på något ännu bättre som jag hade kunnat sy av det - ja tex överdrag till mina puffar (hm, där kom jag på något, kanske blir det istället...)DÅ blir det väldigt dålig stämning!! ;-)



Alltså, jag är likadan, vill inte ha en massa kollijoxprydnader som bara står och inte fyller någon funktion. Men vad ska man då säga om min nyligen inköpa fågelholk? Inte vet jag om den fyller någon praktisk funktion. Men inte kunde jag ju lämna kvar den inte!! Men några porslinsfiguriner det ska då sjutton i mig inte komma in här!



Vad avis jag blir på er rejäla arbetshörna, säger jag när jag sitter och skriver detta i soffan, inte alltför ergonomiskt eller gott om plats. Och så sladdar...!!



Lagerhaus på Drottninggatan i Sthlm är många gånger bättre än det som öppnat här. Många gånger större och mycket fler grejer. Det jag köpte där har jag då inte sett till här. Men den färdigsydda gardinlängden därifrån måste jag ta och sy om, den nådde inte upp till mina högt ställda krav. Hrmpf.

#3 - - Monkan:

Vilken lyllos du är som har solen Över dig, och balkong, jag blir sååå avis.



Åh nej, inte en stuvbit!!! Det gröna tyget, det skulle jag vilja ha! Men då finns det ju inte en chans att hitta det. Trist.



Jisses vad FINT ni har på kontoret! Ah, där ser vi fina omklädda lådan också :-)

#4 - - Almgården:

Vilken härlig blogg! Har köpt ståltråd för ett tag sen som jag gjorde ett hjärta av men det blev inte så bra, ska kika mer hur du gör! Kramar från Almgården

#5 - - Malin:

Åhh vilka fina tyger! Båda är lika läckra:) Kan inte bestämma mig för en favorit:P Kram

#6 - - Linda:

Men det är ju så roligt att shoppa och fynda ju!;-)



Kram

#7 - - Annica:

Kan inte annat än hålla med..Ernst äger för att använda min dotters ord;)



Kram Annica

#8 - - Isabels värld:

Jättefina tyger och vas!! Härlig att shoppa =) Kram Pernilla

#9 - - Susihus:

Vilka fynd du har gjort! Jag missade båda programmen igår...men det hade helt klart blivit Ernst om jag hade varit hemma. Må gott

#10 - - Angelica:

Vilka fina tyger! Ska bli kul att se vad det blir för skoj av dem :-)

#11 - - Jessica:

hahaha, ja bloggen avslöjar allt! haha



Kraam

#12 - - Annika:

Vilka fina tyger! Och vilken fin vas - Pentik är en av mina favoritbutiker! De har så mycket vackert! Jag blir alltid köpsugen när jag går in där! Ernst är toppen! Som han inreder, den karl´n! Mycket begåvad! Årets Sommartorp blev däremot inte lyckat! Trevlig helg! Kram

Upp