Hur förvarar ni era smycken?



Ja, hur förvarar ni era smycken? Själv har jag en hel del smycken, både köpta och hemmagjorda. De tar en hel del plats och jag skulle behöva någon bra förvaringslösning.

De smycken jag använder mest ligger i dessa skålar i badrummet. De jag använder mer sällan ligger huller om buller i några skokartonger i klädkammaren... : / Jag har på olika bloggar sett bra exempel på vägghängda smyckesförvaringar, men ingen som jag har någon riktigt bra plats för just nu. Har ni några bra tips därute till en smyckestokig tjej? :)
Pärlor och smycken | |
#1 - - Almgården:

Jag har en ide om att hänga dem på en sån där kringelikrokig gren men vet inte vad busken heter... Du kanske behöver ett träd ;)! Kramar från Almgården

#2 - - Mari:

Hänger i badrummet, men har märkt att det inte är riktigt bra för vissa halsband beror nog på fukten. Använder mest ringar och de har jag i en KostaBoda skål som är skitful och står i mitt sängbord.

Halsband måste nästan hängar annars trasslar de bara ihop sej. Man kan ju göra upphängning av trägalgar och sätta i krokar i dem.

#3 - - Helle:

Ja visst var steghyllan fin! Lite finare i verkligheten och den fyller sin funktion jättebra :)

Och angående en bra förvaringslösning till dina smycken så kan jag berätta att jag använder mig av ett dekorationsträd i svart från IKEA. Jag letade upp det åt dig och här är länken: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10136649

#4 - - Linda:

Jag jobbar med smycken, så jag kan säga att jag har en hel del...får du tips om bra förvaringar så gör gärna ett inlägg om det. :)

#5 - - Camilla:

Tjo! Ja som du säkert sett så har jag ju ett renorn som förvarar mina smycken men det är ju en vägglösning det.. Det finns ju en hel del snygga minibyråer och omålade trälådor som man kan måla själv lite personligt och ha olika lådor för olik typer av smycken! Ha det superfint:)

#6 - - Fröken Fräken:

Det var ju sabla irriterande med inlägget som försvann!! Jag hytter med näven! ;-)



Tja, jag hänger mina halsband på handdukskrokar i badrummet. Jag har nämligen inga handdukar där utan på hängare som ser ut som långa handtag istället. Sedan har jag mina örhängen i sådana där plastlådor med olika fack i. Brukar oftast användas för att förvara spikar eller fiskedrag i. Inte världes snyggaste, men de går att stänga igen ordentligt, vilket är bra när man någon gång tappat ned örhängsburkar utan lock. Din smyckesskål var ju nästan som en installation! Fast det kanske är lätt att det trasslar ihop sig och det är ju inte lika kul om man har bråttom.



Här är det försmäktande varmt och jag planerar för vilken glass jag ska köpa till fikat.

#7 - - Evelyn, i hemmet:

Ojoj, mina ligger huller om buller och överallt ;) Känns det som i alla fall!

Kram, kram!

#8 - - Anne:

Snygg skål! Själv använder jag mig av Cults krukor, de man kan sätta etiketter på. Bland annat snodd, smycken osv. Tycker de är super!

#9 - - jenny:

jag har mina på krokar på väggen i datarummet men funderar på att hänga krokarna på insidan av en garderobsdörr istället. det kanske kan vara nått?

Kram/jenny

#10 - - jenny:

men vad störande, skrev just ett inlägg men det försvann...gör ett nytt försök:)



Jag har mina på krokar på en vägg i datarummet men har tänkt sätta krokarna på insidan på en garderobsdörr istället, det kanske kan vara nått?

Kram/jenny

#11 - - Sandra:

Jag hittade ett meter högt metallträd som egentligen ska användas till värmeljus men som jag istället har mina smycken på. Hållarna för värmeljusen är perfekt att ha ringar och örhängen på. Kram Sandra

#12 - - Annika:

Hej!

Jag vet inte om lösningen jag har är bättre för dig än det du redan använder. Men jag har ett butiksställ som står på en byrå (just nu har det inte kommit upp än då vi precis har flyttat...) där jag hänger smycken och hårsaker på. Jag hade en egen butik en gång där jag sålde kläder. Jag hade även ett ställ vid kassan med smycken från "Arium". Ett sådant ställ blev över efter jag lade ner och det har jag alltså nu i sovrummet (i vanliga fall). Kanske vore något med något liknande?

Kram Annika

#13 - - Axelina:

Jag har också en massa smycken som bara ligger. Jag har en idé som jag inte hunnit göra än. Det är att ta en canvasduk och spänna ett neutralt tyg på, och sen göra små hål/nålar att sätta smyckena på. tror att det kan bli bra..

#14 - - Anna:

Jag har tyvärr ingen bra idé, men jag har med glädje läst igenom de tips du fått hittills ;-) Till de halsband jag använder oftast har jag precis köpt en hängare från Serholt, men den kommer inte att rymma fler än favvosarna. Det som Axelina skrev i kommentaren ovanför verkar absolut som en smart idé!

Kram Anna

#15 - - Annelie:

Ha inga bra tips, har mina egna i undangömda korgar på toan..

Men dina förvaringar var ju jättefina!



Annelie

#16 - - Isabels värld:

Hmm... mina smycken ligger utspridda över hela huset känns det som... Har ju en 6-årig blingbling-tokig dotter som gärna bär i väg på dem =) Jag skulle gärna vilja ha något fint skrin att förvara dem i (med lås helst)



Hoppas allt är bra med dig! kram Pernilla

#17 - - J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Här är det en till som är smyckestokig och har massa smycken! Jag har mina halsband och armband i den största korgen i Ljusnan serien från Ikea:

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70013462

Örhängen har jag i en annan burk. Jag är lite sugen på att köpa ett smyckesträd där jag kan ha de finaste smyckena som jag använder mest. Men har inte någon bra plats att ha den på, så vi får se. Menus smyckesträd tycker jag är snyggt:

http://www.designonline.se/Products/sek1/Accessories/Jewellery/5099/Smyckestr%c3%a4d

Hoppas du hittar nån bra lösning! Kramar!

#18 - - Linda:

Glömde säga hur jag har det nu. Jag har dels ett smyckesskrin som jag älskar, men det får inte plats så mycket i det. Sedan har jag ett sånt dekorationsträd från IKEA (som Helle ovan) som är överfullt. Dessutom har jag en hel byrålåda full med smycken. Mitt problem är att jag har så himla många smycken att vilken lösning som helst är för liten. Jag skulle behöva komma på en gigantisk lösning.

#19 - - Dijana:

Det är inte en så bra idé att ha sina bijouterier i badrummet eftersom de missfärgas när det är fuktigt. Så därför ska man ha dem i sovrummet eller i ett annat rum. Själv har jag hängt upp en vanlig anslagstavla på väggen i sovrummet och där hänger mina smycken på nålar (sånna för anslagstavlor). Man kan även köpa olika skåpknoppar och skruva in i tavlan så att det blir lite finare! Eller skruva in skåpknoppar på en vanlig tom vägg så blir det lite som en snygg dekoration.

#20 - - Monkan:

Fina skålar, och det blir ju som en dekoration med alla vackra saker i.



Jag förvarar mina smycken på lite olika sätt. De halsband som jag använder mest har jag i badrummet i cd/foto-plastfickehängare

http://pysslaosyssla.blogspot.com/2008/06/tisdagstema-frvaring.html

Ringar och örhängen i ett tennskrin på hallbyrån, armbanden i smyckespåsar i en av byrålådorna. (Och så en drös halsband som jag inte använder i en skokartong i garderoben...). Funderar på att skaffa ett smyckesträd att ha på hallbyrån också. Jag är gravt halsbandsberoende...

#21 - - Axelina:

Varsågod:) Jag har tänkt att genomföra idén själv någon dag men tills dess att jag får upp rumpan ur soffan så får mina smycken leka ormgrop i en burk..:)

#22 - - Evelina:

Jag måste säga att jag till 100% uppskattar din sida. Tyvärr verkar jag inte kunna prenumerera på din sida via BlogLovin' och jag undrar vad jag gör för fel. Är det någon annan som också har problem med att prenumerera på den här bloggen?

Upp