Läget i lägenheten




Jag utlovade ju läget i lägenheten igår. Å så här ligger det till med de idéer och projekt vi har haft på G under våren:

Sovrummet/kontoret (skymtar i bild): I sovrummet är fortfarande inte sängkappan till sängen sydd. Sen har vi planer på att bygga egna vägghängda sängbord. De kommer att bli superfina! När de är klara! :D Kontorshörnan är möblerad, men tyvärr fortfarande opiffad. Det kanske kommer lite bilder därifrån ändå... :)

Köket: En sån där tygliknande vaxduk (bilden) är äntligen inhandlad på Åhléns. Vi båda föll direkt för björkmönstret! Stolarna är inte omklädda än. Snart...? ;D Jo, vi har förresten bytt knoppar på köksluckorna, jag har bara glömt att visa det för er... Bilder kommer!

Toaletten: Inga projekt på G. Förutom att jag försöker hitta en anledning att byta duschdraperi till ett nytt Marimekko. (Jag minns inte vad det heter, men det med björkarna!) Jo, jag skulle ju färga korgarna och jag tänkte faktiskt köpa färg till det i veckan!

Hallen: Näe, ingen skohylla så långt ögat når. Men däremot skor i drivor! Å inte har vi framkallat några kort till fotoväggen heller!

Vardagsrummet: Här ligger det sladdar överallt som inte är gömda på något sätt! De slingrar sig som ormar i dammet! :) Skulle vilja ha en ny stereo med trådlösa högtalare. Nu! Har vi hittat några nya gardiner då? Näe, inte än tyvärr.

Balkongen: Tja, vad säger man. Det är ju sol där hela dagen och nästan hela kvällen. När vi är där ute så blundar vi ju oftast (solar alltså). Jag menar, då ser man ju inte hur det ser ut ändå! Haha! Så det kommer nog inte att bli något gjort tror jag. Dock har lacken på stolarna börjat släppa redan, så dem kommer vi måsta göra något åt om vi inte reklamerar dem. :(

Jag har säker bloggat om flera andra projekt som jag redan glömt! :) Men nu har ni en lite update i alla fall!
Vindsvåningen | |
#1 - - Camilla:

Åh ett sånt mysigt hem, med snedtak och så! ser ju superfint ut :) Det är ett hem under ständig förvandling, levande! Härligt o höra att det är projekt på g! Ha en fin day.

#2 - - dahlarna:

Vilket fint hem ni har!! Skönt att höra att det är fler som har många projekt på gång, men att allt inte händer med än gång!!

KRAMISAR

#3 - - Isabels värld:

Vad fint ni har det!! Har länge tänkt köpa trollhassel (heter det va??) men det har inte blivit av. Ser så mysigt ut! Ha en trevlig kväll! Kram Pernilla

#4 - - Ellas Inspiration:

Åh va fint ni har det! Känner igen den där listan... Har en lika dan..



Kram Karin

#5 - - Johanna:

Ni verkar ha en jättefin lägenhet,ljust och fräscht!Har också en lång lista med saker som ska fixas....och den blir allt längre, man kommer ju på nya ideer hela tiden :)



Ha det gott, kram!

#6 - - Sofie:

Vilken mysig och fin matplats! Stolarna och sekretären var helt underbara :) Kramar, Sofie

#7 - - Sandra/Vit design:

Det är så bra med listor :) Vad mysigt ni har det hemma! Kram Sandra

#8 - - dahlarna:

Tack för fina ord på min blogg! :-)KRAMIS!!

#9 - - Anna:

Vilken snygg duk! Många spännande projekt verkar ni ha på g i ert fina hem också, så det blir kul att få följa dem framöver. Ha en bra onsdag! Kram Anna

#10 - - Sofia:

Ni verkar ha lika många projekt som oss :) Nu när vi är pa plats i lägenheten så är det så många idéer som poppar upp! Inte vill man hålla på med sådant tråk som att plocka upp husgeråd eller få ordning i garderoberna då! :)

#11 - - J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Kul att få veta vilka projekt ni har på gång! Spännande! Ha en härlig dag! Kram kram

#12 - - Kattis:

Halloj! Du skulle "färga korgarna" - vad använder du för färg då? Jag funderar nämligen på att måla/färga våra flätade korgar... :)

Upp