Nytt i vardagsrummet



Ja, jag har svårt att gå förbi en Phalaenopsisorkidée utan åtminstone en trånande blick! När jag gick förbi denna kunde jag inte låta bli... Så här är det senaste tillskottet i familjen. Hoppas den ska trivas i vår växthusvarma lägenhet! :) Den får samsas på sidobordet med fruktfatet jag fått av min kära mor, coffetableböckerna, vasen från Ikea och lampan från Clas Ohlsson.

Vindsvåningen | |
#1 - - Fröken Fräken:

Orkidéer, så vackert!! Jag har tre stycken fuskisorkidéer, och de trivs väldigt bra :-) Men doftrankan som jag fick när jag slutade på jobbet har fått värsta växtspurten, två utväxter som börjar likna något utomjordiskt har dykt upp, den ena är sådär en halvmeter lång och det har växt på en vecka! Men blommorna försvann för länge sedan...



Om det inte finns någon hyrfilm så rekommenderar jag annars Mördare Okänd på SVT ikväll (lite sent förvarnat, men jag har ju haft fullt upp med att sy kuddar och gardiner, ju!)



Ja, det komiska var ju att det igår var jättebra väder (ja, iaf om man jämför med hur det har varit den här sommaren..) och ändå fullt på IKEA i Happis. Jag tror den butiken går ganska bra...!



Ja, det vankas födelsedag, min alltså. Så det ser ut som om jag får baka. I all anspråkslöshet, fast alla har ju olika önskemål. Jag tror att det kommer att bli tårta, kladdkaka, muffins med blå glasyr och biscottis. Matbrödsrecept skulle jag också vilja ha, det är ju så himla mkt godare med eget bakat bröd. Mamma bakade världens godaste småfrallor baserat på paltspad. Men det verkar lite jobbigt att först laga palt för att kunna baka frallor...



Jajamen, näven i bordet, och bara inredning när det är inredningsprogram! Så det så! De verkar ha ganska skojigt när de gör Sommartorpet och så är det inte bara en massa dyra grejer hela tiden, utan återvinning och så. Det gillar jag. Men som sagt, ingen bilbesiktning. Eller tjat om OS-medaljörer. Men jag missade visst både färgen och gardinerna hos Mr Barnaby. Sicken skandal!!



Pysselhanden i topp!!

#2 - - Anne:

Urtjusigt! Jag lyckas alltid få dom att dö av någon anledning så jag har börjat ge upp orkidéinköpen. :/

#3 - - Maria:

Jag är oxå svag för orkidéer men jag får dom inte att blomma om så jag börjar nästan ge upp. Men känner jag mig själv rätt så lär jag köpa en till snart... Kramen

#4 - - Isabels värld:

Jag är också supersvag för orkideér. Kan bara inte låta bli att köpa dem. Passade jättefint ihop med den gröna vasen! Ha det så bra! Kram Pernilla

#5 - - Mari:

Gillar oxå orkideér men de trivs inte hos mej fast jag trivs med dem, dumt. Såg jag har två oäkta nu ist. blev för dyrt att köpa äkta hela tiden. Synd.



Så fint den gjorde sej där!

#6 - - Ulli:

Visst är det fint med orkidéer! Passar jättebra där på bordet.



Ha en bra dag!

Ulli

#7 - - lina:

Oj, vad fint det blev. Nästan lite "yogiskt". Jag är nu inne på att allt ska vara lugnt och yogiskt i vår lägenhet. Min sambo är inte så intresserad ;)

Men jag kan heller inte sticka under stol med hur bra jag är på att ha ihjäl växter. Fast jag gör ALLT för dem, jag vattnar och ger näring. Jag gör som alla gamla tanter och pratar helt mkt med dem, jag tom planterar om dem och köper nya krukor. Men de bara dör. Antar att man lär sig efter hand...

#8 - - Nenne:

Hej vännen, jag glömde skriva mitt namn i förra komentaren...det är jag som e grön av avis på ditt avklarade teoriprov...:-D

Hoppas du har det bra, vi höres!

Kram/ Nenne

#9 - - Sofie:

Ja, orkidéer är farligt oemåtståndliga :) Så vackra så man nästan storknar! Förstår att den fick följa med hem. Kramar, Sofie

#10 - - Angelica:

Jag är likadan.. Underbara Orkidéer! Har däremot bestämt mig för att inte köpa någon innan vi fått mer ordningen i lägenheten! Vore ju trist om den försvann i stöket :-)

Kram!

#11 - - Lissen:

Fint med orkideer!

Filmtips. Med Taratidningen följer Little Miss Sunshine med. Bra film tycker jag!

Ha det gott

#12 - - Emma:

Älskar orkideer, e så fint! Fast jag har svårt att hålla dom vid liv!?;) Ha det bra, kramar emmsan

#13 - - J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Åh så vacker den är! Orkidé är en av mina favoritblommor! Kram

#14 - - Akselkajsa:

This site rocks :-) Very nice! Greetings from Spain.

Upp