Sommartv




Tv-tittande på sommaren... Vara eller icke vara!? Jag är ju egentligen ingen förespråkare för att sitta inne när det är bra väder. Men det är dock ganska skönt med alla inredningsprogramsrepriser när solen har gått i moln! Så idag blir det både Äntligen Hemma och Bygglovsrepris. Å så Morden i Midsomer på det. Jag borde egentligen städa... Men näe, det får bli en annan dag! ;)

Vindsvåningen | |
#1 - - Ulli:

Jag kan bara instämma i ditt inlägg. När vädret är si så där kan det vara skönt att titta på tv. jag ska göra som du ikväll. Se på Morden i Midsomer.



Ha en fortsatt trevlig kväll!

Kram Ulli

#2 - - Mari:

Morden i midsomer kan man ju absolut inte missa. Sitter som klistrad vid tv:n då.

Här är det nog åska å G för det är superkvavt, allmänt trist väder.



Ha en bra TV kväll!

#3 - - Fröken Fräken:

Jajamen, här laddar man för Morden i Midsomer, det ska serveras lite Magnumglass till det, medan man undrar vad det kommer att vara för festival/marknad/invigning/minneshögtid som de firar denna gång!! ;-) Började kolla nu på Bygglovsreprisen när du skrev att det var, det är ju alltid intressant att se andra arbeta medan man själv vilar trötta fötter!, men jag gillar inte allt deras mellansnack om de kommer hinna bygga klart i tid eller om de ska sko hästar osv. Men inte skulle man säga nej till den där glasverandan..! Skulle kanske se liiite rolig ut på det här funkishuset, men vad fasen...



Ah, här har vi två tygälskare som förstår varandra och de bryderier som tyg ställer en inför. Först, vilka tyger ska man välja, och sedan, huuuur mycket ska man köpa? Allt är ju inte självklart att just det ska bli panelgardiner i vardagsrummet tex. Stora beslut som ska fattas sådär på stående fot. Jag kan bara säga att bladtyget var nog nästan ännu finare i verkligheten! Det blev 2,5 meter, då kan man ha det till nästan vad som helst! Jag köpte även det gråa med stilistiska blommor. Josefin hade de inte fått in ännu :-(

Hm, jag noterade de där Pastillglasen i ögonvrån, men såg inget om huruvida de skulle slutas säljas eller så. Tyvärr!! Jag hade min bror som flåsade mig i nacken och letade efter shotsglas hela tiden på glasavdelningen...



Jag ska försöka få över bilderna på "nya" köket snart, jag måste bara använda mig av en annan dator då, himla omständigt..!!



Ha en härlig kväll!!!

#4 - - Livet i byn:

Tycker det låter som en bra dag när det är regningt och mulet att se bra repriser. Solen återkommer väl och då får man sitta ute.



~Livet i byn

#5 - - Sofie:

Jag är också en sådan som tycker att man ska vara ute så mycket man kan på sommaren! Men då vädret har varit så dåligt hittils har det ändå blivit en del tv-tittande. Ibland är det kul med repriser :) Vad fint tv-rum ni har! Kramar, Sofie

#6 - - Annika:

Hej hej!

Nu har jag kikat igenom alla dina inlägg som jag missat. Så mycket fint du visar! Tråkigt att färgen skavdes bort på korgarna. Mina silversprejade korgar gör likadant. De står i en mörk Expedit-bokhylla och färgar av sig när man ställer in och tar ut dem. Men, men, i detta fallet gör det inget tycker jag. Fast på topsen vill man ju inte ha färg...

Jag kollade på Ernst i måndags och tänkte göra spaljéer i trädgården, liknande de han gjorde. Skulle passa bra hos oss!

Kram Annika

#7 - - J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Ja när solen har gått i moln så är det rätt skönt att sitta en sväng framför tv´n. Även om jag inte tittar mycket på tv på sommaren. Ha en bra dag tjejen! Kram

#8 - - Anne:

Håller med, det är skönt att stänga in sig ibland när det är varmt ute och när solen gått i moln. :)

#9 - - Sandra/Vit design:

Ibland får man synda lite tycker jag :) Speciellt när det är bra på tv, kram Sandra

#10 - - Jessica:

ja tv är skönt i bland..haha



KRAAAM

Upp