Blommig duk




På pysselskåpet ser det ut så här sedan ett tag tillbaka... Vilket alltså antagligen betyder att det är dags för en förändring snart! ;) Ja, jag förutspådde omflyttning redan förra gången jag bloggade om pysselskåpet...

Den blommiga duken, som syns bäst till höger, har jag fått av Älsklingens mormor. Visst är den söt! Den är sydd med någon slags zick-zack-sömsteknik som jag inte vet vad den kallas. 

Växten är såklart en hoya, som jag inte kollat upp namnet på. Någon som vet?

Uppdatering 080606: Duken är alltså inte gjord av Älsklingens mormor, men däremot loppisfyndad av henne!
Saker & detaljer | |
#1 - - Sandra:

Vad fint! Kram Sandra

#2 - - milla:

Vad roligt att du är tillbaka! Grattis till det fina servettstället det var verkligen tjusigt o gör nog sig hos nästan alla stilar! :) Vilken supersöt duk hon har gjort, så kul med hemmagjorda saker, det blir så... personligt! Mr.Gnu har tjurat klart och kom hem lite småskamsen igår kväll! :p ha det fint!

#3 - - Emma:

Grattis till att du vunnit, alltid lika kul=) Den där duken var jättefin!!!Ha det bra, kramar emmsan

#4 - - Mari:

Har haft en liten oinspirerad stund vad det gäller bloggandet men det är nog vädret, vill ta vara på varje stund man kan vara ute så jag vill inte vara inne och pyssla o greja det gör jag när vädret blir sämre.



Grattis till vinsten!

#5 - - Frida:

Vilken underbar duk!

#6 - - Fröken Fräken:

Vad det såg somrigt ut! Helt rätt! Kanske det behövs en blommande häggbukett ovapå skåpet också?! ;-) Här hoppas jag VERKLIGEN på att det inte heller här blir några äckliga larver i häggen,. Vi har haft precis samma problem, den börjar precis blomma och sedan blir det invasion. Hm, kanske bästa att jag också ger mig ut och plockar medan det går...



Just nu är jag inte lika förtjust i mina stolar. Det har nämligen visat sig att det är ett helsicke att få bort färgen även med värmepistolen. Och när man skrapat bort färg måste man ändå slipa som sjutton. Slipningen kommer jag dock att med varm hand överlämna till min fader som också behöver lite pysselprojekt, tycker jag. Men sedan blir det nog riktigt fina. Jag tycker sådana här stolar är så sköna att sitta på dessutom. Och ha till sängbord. Eller ett fint ställe att göra lite blomarrangemang på.



Märkligt feltryck i kalendrarna, för nog är det väl Sveriges Pysseldag imorgon, det håller jag ju med om. En hel extra pysseldag! Lyckan är komplett!

#7 - - J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Duken är jättesöt! Ha en trevlig helg! Kram

#8 - - Sofie:

Vilken söt växt! Gulligt på båge :) Så fint du har på skåpet och vilken tjusig duk!



Ha en fin dag!

Kram, Sofie

#9 - - Livet i byn:

Jag tycker ditt skåp ser så fint ut som det är. Hoyor är blommor jag aldrig provat på men blir sugen nu när du skriver om dem. Är de svåra?



~Livet i byn

#10 - - Susihus:

Så fint så det behöver du inte göra om. Vilken söt ängel du har i blomman. Hmm jag som funderade på att göra nå't i ståltråd i helgen. Få se om det blir en slända eller en ängel. Må gott i sommarvärmen. Kram

#11 - - Mari:

Så fint, så fint. Är dålig på det "gröna" nu för tiden kör nästan bara sukulenter och oäkta gröna växter.

#12 - - Anne:

Jätte söt duk, och roligt när den är egengjord av en familjemedlem. Fin blomma du hade med sött med den lilla engeln i. Önskar dig en trevlig helg och att nationaldagen blir fin!

Upp