Senaste IKEA trippen

Jag har upptäckt att det finns (minst) två ordentliga tankefällor när man besöker IKEA. Jag är osäker om dessa tankefällor bara gäller för oss som bor en bit bort från IKEA eller om det gäller alla deras besökare. :)

Tankefälla nummer ett är det jag och mina vänner kallar för att bli IKEA-snål. Dvs att allt är så billigt att när man hittar något superfint men lite dyrare, tex en vas för 199 kr, så känns det för dyrt. Istället köper man två billiga halvfina vaser istället. Å vad gör man när man kommer hem? Jo, då köper man ytterligare en superfin men nu riktigt dyr vas på nån dyrare butik! Hade man inte varit IKEA-snål och insett att 199 kr för en vas är ett bra pris, så hade man inte i slutändan stått med tre vaser och 677 kr mindre på fickan.

Tankefälla två är att man alltid tycker att man köpt så mycket grejor. (Å bland har man ju självklart gjort det! *ler*) När bilen är fullpackad så känns det knappt som att sakerna kommer att rymmas därhemma. Men när man kommit hem och stoppat undan alla stekspadar, lågenergilampor, värmeljus, servetter och bra-att-ha-saker så brukar det inte vara så mycket mer.

Denna gång höll vi oss från tankefälla ett, men gick direkt på tankefälla två. Dvs vi tyckte vi köpt ganska mycket saker men det blev mest saker som inte syns. Det som kommer att synas är iaf:

♥ En grön IKEA Stockholmvas.
♥ En duk (dvs ett tyg som på bilden är otroligt ostruket *skäms lite*).
♥ Skålar (kan man få för många??).
♥ Servetter (jag kunde inte hålla mig!).
♥ Dokumentsamlare till älsklingen (nu måste han hålla ordning *hihihi*). 
♥ En lampa till hallen (den gamla är otroligt "standard hyresrätt").

♥♥ Vi köpte även en förvaringsmöbel till arbetsrummet, men den är inte färdigfixad än så jag håller lite på uppvisandet!


image89
Saker & detaljer | |
#1 - - Josephine:

Haha så sant så sant... Du är vis kvinna!
Den där vasen är sååå fin... =)
Kramkram

#2 - - Malin:

Åhh tack snälla! Jag blir så rörd av allas snälla kommentarer!

Åhh jag gillar de prickiga skålarna du köpt på IKEA. Man skulle kanske köpa sig några sådana:) Kram

#3 - - mamma millan:

God kvällsingen!!!Håller så med..kunde inte skrivit det bättre själv ju..precis som det är ju!!!

köpte de sevetterna senast...lampan o korgarna hade vi med sen innan!!
Men visst hade de fått mycket vårfint nu..vill dit igen!!


Kvällskram Millan

~~~♥ L O V E ♥~~~

~~*`♥´ *~~

#4 - - detsvartataket:

Vad fina grejer du hittat! Javisst tycker man att man alltig kommer hem med för mycket ;) men sen känns det i bland som ingeting i alla fall..haha

KRAM

#5 - - Sofie:

Mycket fint du köpt :) Ja, ofta kommer man hem med lite mer än man tänkt sig! *s*

Glad påsk!

#6 - - Solis:

Haha, visst! Precis så tänker man ju när man är där. Kul! Jag tänker fortfarande så trots att det i höstas öppnade ett varuhus i min stad (jag vet, lyllos mig :) men snart kanske jag vänjer mig av med det... kanske...

Glad Påsk på dig!

#7 - - Livet i byn:

Gillade duken jättemycket, och lampan ledning har vi flera av här hemma och den är superbra.

~Livet i byn

#8 - - Angelica:

Det stämmer verkligen! Framförallt med IKEA-snålheten hehe.. Jag har även tendensen att plocka på mig jättemycket, för att till sist bara köpa ungefär en tredjedel av det jag från början lade i vagnen. IKEA gör en lite knäpp :-)

#9 - - Angelica:

Det stämmer verkligen! Framförallt med IKEA-snålheten hehe.. Jag har även tendensen att plocka på mig jättemycket, för att till sist bara köpa ungefär en tredjedel av det jag från början lade i vagnen. IKEA gör en lite knäpp :-)

Upp