Temavecka - fredag med metall

Sista dagen på temaveckan, det har gått fort! Så här skriver Karin om fredagens element metall: representeras av vita eller grå saker, runda eller uppstickande saker samt i material som silver, mässing, smide, tenn, zink och rostfritt.




Dagens bidrag blir några skapelser i metalltråd, samt en nyinköpt metallkrona. Mitt metalltrådspysslande började efter jag fått en ängel i sådan tråd av en vän i julklapp. Jag blev jätteinspirerad och på den vägen är det! Hjärtan och änglar är mina favoritmotiv.

Så jag bjuder på två änglar och ett hjärta av metalltråd idag. Ena ängeln sitter på en uppstickande växt med runda blad, nämligen en plättar i luften i en vit kruka. Den andra ängeln återfinns i takfönstret i köket och vakar över oss när vi lagar mat. Det lilla hjärtat i katusen hälsar alla nya läsare från Sköna Hem välkomna hit! Och på sista bilden ser ni min nya metallkrona som jag hittat på Mias Lustgård.

Trevlig helg! Och tack för era kommentarer! Jag läser dem alla och blir jätteglad!
Ståltråd | |
#1 - - Åsas formaliteter:

Fint metalltråds pyssel! Vad änvänder du för tråd? Tycker också att det är kul med liknande pyssel, men har inte hittat någon riktigt bra tråd.

Jag vill också säga att jag verkligen gillar din blogg, så mycket så att jag tipsade sköna hem om den för några dagar sen! Tycker att du platsar på deras lista!

Kram Åsa

#2 - - Camilla:

Vilka fina skapelser du har gjort, du är verkligen duktig o kreativ! Trevlig helg:)

#3 - - Sandra:

Vilket härlig kollage du har gjort. Kram Sandra

#4 - - Anonym:

Vilket underbart bidrag.. Tack för dina härliga bilder under temaveckan och ha en mysig helg! Kram Karin

#5 - - Ellas Inspiration:

Lite tidigt... Glömde skriva från vem... Kram igen Karin

#6 - - jessica:

Ja det finna mycket fint man kan göra...

trevlig helg!

#7 - - Fröken Fräken:

Jag har också försökt mig på metalltrådsskapelser, men jag tänker inte visa upp dem när jag nu sett dina! Vad är det för typ av tråd??



Ja, gärna en systemkamera med fiffiga finesser, men det lär man nog tyvärr inte få ens när man fyller år, hur bedjande man än ser ut. Samtidigt tycker jag att det är rätt praktiskt med en liten kamera som man alltid kan ta med sig och ta lite ögonblicksbilder med.



Pappret har nu kommit upp i köksskåpen och det blev himla bra, faktiskt!!

#8 - - Sofie:

Vad duktig och kreativ du är! Man kanske skulle prova sig på att göra någonting i ståltråd :) Blev så inspirerad nu när jag såg dina bilder!



Kram, Sofie

#9 - - Johanna:

Så många fina metallsaker! Vilket fint kollage du har gjort! Ha en trevlig kväll!

#10 - - Iris med kaoset:

Jättefint med ståltrådspyssel. Ska nog pyssla ihop ett eget hjärta och ha en välkommen-skylt i hallen :)

#11 - - Mamma med mera:

Vad duktig och pysslig du är!! En sådan krona skulle jag väldigt gärna vilja ha. Såg här nedan att du har en Kronprinsessan Mary. Jag köpte också en sådan för lite sedan. Så otroligt vacker pelargon!! Hoppas jag lyckas hålla den fin hela säsongen bara. Nu ska jag kika vidare i din blogg. Ha det så bra! Kram Pernilla

#12 - - Pysselprinsessan:

Tråden kommer från Chlaes Ohlsson. Jag ska ta reda på lite mer om dem å lägga ut på bloggen!



♥ Kramar från Pysselprinsessan ♥

#13 - - dahlarna:

Åh jag gillar verkligen hjärtat som man kan sätta fast en liten lapp i! Supersnyggt! Vad använder du för verktyg för att böja metalltråden?

Ha en bra dag!

Upp