Temavecka - torsdag med jord

Idag har temaveckan med de fem elementen kommit till elementet jord. Karin på Ellas Inspiration skriver så här: ofta föremål i keramik, kakel, porslin och tegel. Färgerna är jordtoner te.x. brunt, gult, orange, låga möbler, fyrkantiga former och inslag av stenar och berg.




Dagens bidrag är en lerkruka med en Pelargon (Kronprinsessan Mary). Samt de vita keramikljuslyktorna som alltjämt återfinns på köksbordet.

I perioder har jag använt lerkrukor till mina växter. Detta har resulterat till att källaren är ganska full av lerkrukor i olika storlekar. Just nu har jag inte så många lerkrukor framme, men till pelargoner tycker jag de passar så bra så jag plockade fram denna. Personligen tycker jag allra bäst om dem med mycket patina. De ska helst se ut som de är hundra år gamla! :) Men jag vet att det även finns de som inte gillar lerkrukor överhuvudtaget. Vad tycker du?
Krukväxter | |
#1 - - Ellas Inspiration:

Lerkrukor är väldigt lantliga och vackra! I rätt miljö så älskar jag dem! Ha en mysig kväll! Kram Karin

#2 - - Lisa:

Jag tycker att det ser charmigt ut! ska vara riktigt slitna ja! Kram

#3 - - Nenne:

Hej bejb!

Haha jorå jag gillar gamm-krukor, jag har så många i garaget att dom har en egen lagerhylla :-O

Populärt av sambon? Nix

Bryr jag mig? Nix

Mitt hjärta klappar när det är kalkigt och rostigt!

Kram hoppas vi ses snart!

#4 - - Monkan:

Ah, jag som trodde jag skulle vara sist med att flagga om mitt inlägg men du var ju ännu senare, puh. :-)



Riktiga jordbilder du hittat!

#5 - - Johanna:

Vilka fina bilder! Ja, det är kul med ny design, va sugen på lite mer färg! Ha en trevlig helg! Kram

#6 - - Lisa:

Har bara lerkrukor.

Har alltid bara haft lerkrukor.

Har förstått på alla inredningsbloggar m.m.

att jag är totalt ute. Har man jämt haft

lerkrukor, har de naturligtvis patina.



#7 - - Livet i byn:

Jag har lerkrukor till pelgargonerna och krukorna blir ju snabbt patinerade. Helst om man vattnar med lite gödning då är det kirrat på några dagar bara.



~Livet i byn

#8 - - Frida:

Älskar de blommorna! Och de hör hemma i teracottakrukor!

#9 - - StrandviksVillan:

Hej! Har inte varit här på ett tag men massor med fina inlägg har du gjort! Så mysigt du har i vardagsrummet och ny fin tapet har fixats och en massa annat! Lerkrukor passar jättebra till pelargoner och fetbladsväxter tycker jag!

#10 - - Pysselprinsessan:

Nenne: He he! Jag trodde du hade ett helt eget hus för dem! ;P Kramiz!



Lisa: Ja, det är kul att få gå lite mot strömmen ibland! :)



♥ Kramar från Pysselprinsessan ♥

Upp