Åter på svensk mark (en liten stund)



Ja jäsiken, det är redan den 6:e november! Nu är vi hemkomna från en underbar semester i Thailand med en massa sol, bad och god mat! Prutat och shoppat lite granna har vi också gjort, en del fina fynd (som snart skall visas upp här) fick följa med i resväskan hem. Å för att minska eventuell avundsjuka lite så kan jag meddela att resan även innehöll lite magjuka och regn också! :)

I ärlighetens namn kom vi faktiskt hem redan igår, men den eftermiddagen gick åt att försöka hålla oss vakna ända till Roomservice för att ställa tillbaka dygnet. Men det misslyckades, 20.10 vaknade vi båda till på soffan och insåg att vi var tvugna att gå att lägga oss för att undvika whiplash av alla gånger vi nickade till. Jaja, vi vaknade i alla fall pigga och glada innan sju imorse, vilket inte tillhör vanligheten! :D

Ja, nyss hemkommen är jag, men redan på väg igen! Redan på lördag bär det av till Island som jag berättade om tidigare. Vi får se hur mycket jag bloggar där, men jag lovar att uppdatera så mycket jag kan och orkar!
Personligt | |
#1 - - Therese:

Välkommen hem! Har kikat in å njutit av de gammla inläggen medans ni varit borta :-) Ser fram emot fler tips och inspiration innan jul så hoppas du kan knacka ned ett inlägg emellanåt på Island. Å njut av kissen nu när ni är hemma. Kram

#2 - - Katja:

Åh så kul med resor! Jag vill också! :) Väntar med spänning på att se vad du shoppat :)

#3 - - dahlarna:

ÅHH vad fantastiskt det låter mad Thailand nu denna murriga årstid i Sverige! Vilken fantastisk bild! Vill gärna se mer bilder både på Thailand & era inköp! :-)



Hoppas att du får det superbra på Island! Det är verkligen en otroligt häftig & annorlunda ö!



KRAMISAR!!!

#4 - - Tidsmästarinnan:

Oj!

Varmt välkommen hem!

och Lycklig resa! på en gång! :-)



stor kram

Susanne

#5 - - Jill:

Så härligt! Hoppas ni har haft det underbart. Och lycka till på nästa resa!!! :-D

#6 - - Mrs. b:

Välkommen tillbaka! Även fast det blir en kort stund... Och lycka till med Islands-resan!

#7 - - Bokmalen:

Vad härligt med Thailand!! Jag längtar redan för vi åker på en långresa i feb/mars, dock inte riktigt bestämt vart!?? Hoppas att vi får höra av dig från Island!? Kramen

#8 - - Mari:

Hörde att det regnat en del men det hör ju årstiden till där nere och en ny resa i antågande igen. Island verkar vara hur fint som helst, varandra motpol kan väl lugnt säga.....



Magsjuk är ju inget att ha men tror nog de flesta får en släng där nere, surt!



Du får titta på reprisen av Roomservice det var bra som vanligt.



Somnade i går till Nytt Läge, typsikt.



Kram och ha det så gott!

#9 - - Little Miss Splendid:

Det låter som om ni haft det super, bortsett från magsjukan då! Ska bli kul att se vad du fyndat. Kram

#10 - - J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Va härligt det låter! Och vilken vacker bild du har tagit!! Ser fram emot att få se dina fynd. Och så spännande att ni åker redan imorgon igen. Hoppas att ni får det riktigt bra! Stor kram!

#11 - - Fröken Fräken:

Äntligen! Pysselprinsessan är hemma igen! Eller åtminstone kommer att befinna sig någonstans där det finns tillgång till internet!!



Det var då attans att sällskapet inte förstod sig på nödvändigheterna av tyg och inredningsbutiker. Fast ibland kanske det är lika bra att man inte får titta för mycket på vissa grejer för då skulle man ju säkert hitta någon bautagrej, typ en snidad soffa eller stor och bräcklig bambuljuslykta, som är superfin och som omöjligen kan transporteras hem och så drabbas man av stor grämelse.



Inte roligt med magsjuka, men jag tror att det nästan ingår i en Thailandsresa att man ska drabbas av det.



Vad kan det då finnas på Island till extrabra pris? Hm.. är nog inte så insatt i deras utbud; fårskinn? Kan det stämma? Ja, om ni nu lyckas få er någon isländsk valuta alltså.



Ja denna vecka har du inte missat så många pysselinlägg precis när jag mest legat på soffan och snorat. Men jag kan recensera en himla massa filmer. Den andra Arkiv X filmen tex, den var sådär.. och i Beckfilmerna från 90-talet så Persbrandt förvånansvärt ung ut. Jaja, idag ska jag på darriga ben våga mig ut...

#12 - - Isabels värld:

VÄLKOMMEN HEM!!! Låter sagolikt med en resa till Thailand! Ska bli kul att se vad du fyndat! Ha en trevlig helg! kram Pernilla

#13 - - jenny:

Välkommen tillbaka:-) Låter som att ni haft det härligt förutom magsjukan & regnet då:-(



Får väll säga trelig resa igen då eftersom du far imorgon igen. Hoppas du hinner/kan komma med något litet inlägg när du är därborta.



Svar: Stämplarna är köpta på konstnärsshoppen.

Kram/jenny

#14 - - Nenne:

Hej och välkommen hem!!

jag jobbar imorgon så kika in om du e på stan så får jag se hur brun du är och höra allt om den hemska magsjukan S

Stor kram!

#15 - - Nenne:

Haha ja just det, du ska säkert på stan innan ni åker igen :-P

Upp