Inspiration från Thailand, del 1

Innan solbrännan bleknat bort helt tänkte jag bjuda på lite bilder från Thailandsresan. Ja, här på bloggen blandas numera varmt och kallt, Thailand och Island, omvartannat.



Jag gillar ju blommor och jag fotade en hel del växter på resan, här får ni se några. Kolla in orkidéerna som är planterade i nötter! På ena hotellet vi bodde på hade de grodor i trädgården. Trendigt! :) Denna enmetershöga groda hade dessutom belysning i bollen! Superfint på kvällen! På samma hotell hade de även charmiga prydnadsklot i gjutjärn (bilden till höger om grodan) som jag gärna hade tagit hem om jag inte haft så mycket övervikt! :) Men något som slank ner i väskan var en hel del snäckor som vi plockade på stranden i Koh Lanta. Nu ska jag bara hitta plats åt dem hemma när jag kommer hem!

Hmmm... Allt resande låter ju lite lyxigt för en student när jag tänker efter! :D Men det gäller att passa på att leva i "lyx", den 19 januari kanske jag är arbetslös...

Resor | |
#1 - - Rebecka:

Härliga bilder,kul att resa, ska själv till Asien om några veckor...men vad jobbigt med att inte veta om man har nått jobb längre...

Ha en jätte bra helg iaf!

Kram Rebecka

#2 - - Bokmalen:

Förstår att du tog en hel del bilder, man vill ju fota mest hela tiden därborta! Hur var det på Koh Lanta?? Sambon lite undrande över den delen, undrar om vi ska åka dit istället för de norra öarna??? Ha så kul nu resten av vistenlsen på Island!! Kramen

#3 - - Junitjej [Vinn smink!]:

Vilket härligt bildcollage!

#4 - - Eva:

Thailand låter underbart varmt o skönt! Jättefina saker du fotat -den lilla snäcka är såå söt! Här har vi "faktiskt" snö idag -vitt o vackert.Kram//Eva

#5 - - Johanna:

Fina bilder du bjuder på!



Kul att du vill vara med och tävla på min blogg, lycka till!

#6 - - Linda P:

Orkidéerna gillar jag mest, o vad fräckt att plantera dem i nötter. Tänker göra ngt jularrangemang här hemma med vit orkidée.

#7 - - Fröken Fräken:

Ja, det var sannerligen en kontrast att se de bilderna - här utanför snöar det för fullt just nu! Hundgästen i helgen tycker att det är toppen, själv är jag lite mer tveksam... men med mitt påbörjade julpysslande och -pyntande så blir det ju en viss julstämning. Skulle bara önska att jag hade mer tid, känner mig lite stressad av allt flängande på jobbet ;-(

Det där klotet med hålen skulle jag ju gärna lägga beslag på, toktjusigt!



Ja, jag har ju skaffat ny adventsljustake, krukorna från Rusta och allt var frid och fröjd. Nu slår det mig plötsligt, att man kan ju faktiskt behöva blockljus i dem också om det ska bli någon vidare stämning... så det måste införskaffas. Kanske lyckas styra upp en tripp till IKEA till helgen!



Har nog tänkt att det är något inom vården du ska bli. Vet inte riktigt vad jag grundar detta på, möjligen att ni har haft en hel del praktik och det har man ju nästan bara på sådana utbildningar. Och så kunde jag aldrig tänka mig att du hade rätta läggningen för att bli civilingenjör i teknisk fysik (den inriktning som jag tycker låter allra tråkigast av allt) ;-)



Jag är ju en mer av en klockfanatiker (särskilt efter att en gång i tiden sålt klockor), men nu har jag faktiskt gått den omvända vägen och börjat använda den mindre och mindre. Särskilt på helgen, då tar jag nästan aldrig på mig den - då får man känna sig fri :-) Men rött med blommor kan ju pigga upp!

#8 - - Katja:

haha, vilket fusk ;)

Härliga bilder!

#9 - - J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Vilka fina bilder du har tagit! Ha det bra! Kram

#10 - - Tjohalias blogg om inredning:

Vilka vackra bilder du bjuder på!

Kram Sandra

#11 - - Jessica:

jättefina bilder!!!

#12 - - Jenny:

Så underbara bilder, hoppas själv på att komma iväg till Thailand snart. Och vilken kontrast det var mot bilderna från Island.



Har en tävling på gång på min blogg, välkommen in och tävla! Kram Jenny

#13 - - Lilja's Corner:

Jag är allt lite avundsjuk på dej ;) Mest på Island-delen faktiskt. Har varit till Island en gång och längtar tillbaka. Ha det fint!

Upp