Pyssel önskat

Jag fick ett önskemål om att visa mer pyssel och pysseltips! Kul med önkemål, det uppskattas! :) Jag har ju tyvärr inte pysslat så mycket på slutet. Inga julkort har det blivit än heller, men ett födelsedagskort har jag iaf lyckats knåpa ihop! Så i brist på mer inspirerande pysseltips så bjuder jag på det! Men jag känner att det rycker i pysselnerven, så i helgen tror jag att det blir lite pyssel faktiskt! Håll till godo!



Lila kort från lokala pappershandeln, rosa papper och papper med rosor från Tiimari, snöre och papper med hortensia från Panduro. Har ni föresten märkt att Panduro skapat möjlighet att blogga på deras sida? Lite krångligt är det att navigera runt på bloggarna, men många roliga pysselidéer finns där. Kika t ex in smart presentpapperförvaring i Monikas pysselrum.
Kort och paket | |
#1 - - Malin Inspiration & design:

Pysselprinssesan; Vad kul att du blev inspirerad till att göra sådana. Hoppas du visar resultatet sedan. Tack fr gratulationen, det var så kul att få skriva krönikan och det är alltid kul med respons.

Sänggaveln är inte alls dum, perfekt för en annan ombytlig. :)



Kram



Så fint kort du har gjort! Sånt är kul att pyssla med. :)Här rycker det med i pysselnerven haha...

#2 - - Camilla:

Ja ibland finns inte riktigt tid för pyssel, har en sån period nu! Kortet var iaf superfint. Kul med något personligt:) Ha en superfin helg och tack för de värmande orden!

#3 - - Jenny:

Du är duktig med dina fina kort! Kul när man hittat en grej sådär som du gjort med kort t ex! Ha en trevlig helg, kram Jenny

#4 - - Rebecka:

Vilket fint kort du har gjort! Det skulle man bli glad att få.

Ha en jätte skön helg!

Kram Rebecka

#5 - - Iris:

Jag är ju ganska förtjust i ellos :) Jag tror de flesta modellerna fanns för stora täcken!



Vilket fint kort du har gjort!

#6 - - Axelina:

Jag ser framemot lite julpyssel tips!:)

#7 - - Mari:

Åh! Så läckert med dom färgerna ihop.

Skulle bli överlycklig över ett sånt födelsedagskort.

Du är verligen duktigt........



Kram och ha en bra helg!

#8 - - Nenne:

Hejje!

Tack för senast, kakan o fikat va mumsigt och va fint du (oj ni menade jag ju) har det!

Jag kommenterade ditt kalenderdilemma men det förvann...

Jo jag skrev att jag HAR en i grönt och jag fick den av syrran i julklapp..haha jamen alltså det verkar som om vi gillar samma grejjer rätt ofta :-)

Kamera, hjärtan, hoyor, mm mm.....

Stor kram hoppas vi ses snart igen, min tur att bjuda kanske! (måste laga hålet efter myrjagaren bara...)

#9 - - Anonym:

Får man önska, så vill jag gääärna se exempel på ihoppysslade julkort! Jag letar efter ideer och inspiration, för att undvika förra årets flopp med överdoserat glitterlim och svart, som inte alls passar på julkort. Det kändes som om jag önskade folk en deppig jul. Det enda jag vet är att stämplarna ska användas.. men jag tror att jag behöver lite mer ideer...



Jajamensan, reahörn!! Jag väntar på ännu mer nedsättning på ett par randiga tyger som jag har spanat in, och därför cirkulerar jag där som om jag vore en gam för att inte missa det...



Textilfärg från Panduro i Boooorlääänge. Heter Palett Textilfärg, täckfärg vit, och ska vara för mörka tyger. Men borde ju gå till alla sorters färger då?! På samma ställe köpte jag det rosa pappret med vita prickar, det är en presentpappersrulle på typ tio meter som jag hittills då har använt ca 1 dm på... kanske man kan göra rosa julkort i år?!



Jepp, granitpennan som man kan skriva med på glas har jag testat att använda på mitt köksfönster, mitt under sommaren med sol som stekte, och det gick att få bort ändå. Jag kanske hade skriften på fönstret en dryg månad och sedan tvättade jag bort den som vanligt. Man ska kanske inte prova att ha samma skrift på fönstret i flera år, men detta funkade. Tror att jag ska skriva något nytt snart, nu när det börjar mörkna borde det ju synas mer än mitt i sommaren..



Ojoj, nu måste jag fortsätta att packa upp mina IKEA-grejer!!

#10 - - Fröken Fräken:

Ja, nu glömde jag visst att tala om att det var jag i inlägget ovan!!...

#11 - - GÅRDSROMANTIK:

Vilka härliga färger på kortet du pysslat!



Kram Maud

#12 - - Katja:

Åh, jag måste också börja pyssla snaaart :)

#13 - - pysselpralinen:

Fint kort! Du har kolla på färg och form du, det syns.

Hur gick den prickiga shoppingen?! Kryllar lägenheten av prickigt presentpapper nu? ;-)

Idag börjar min flytt på riktigt. Puh, bäst att ladda energi!

#14 - - MO:

Jättefint kort du pysslat ihop....Ibland är man ju mer pysslig än annars..jag tycker vädret påverkar en lite med, dåligt väder=mer pyssel, kram

#15 - - Mrs. b:

Vad roligt att du hunnit pyssla - vilket fint kort!

Jag skulle önska mig en hel pysselhelg, men nåt sånt ligger nog lååångt fram i framtiden :-)

Upp