Vill ha (mer grönt)!


Foto: www.personligalmanacka.se

Jag skulle så gärna vilja ha en personlig almanacka till nästa år! Jag tror bestämt att jag måste investera i en sådan. Men då kommer ju det svåra, att göra alla val!! Oj oj oj, tur att det är ett par månader kvar att fundera!

Insidan är jag ganska klar över hur jag vill ha. Det svåraste är utsidan. Jag tror dock att jag kanske troligen möjligen har bestämt mig för en i grönt och vitt. Men jag tror att jag behöver er hjälp! Har någon av er en grön almanacka eller har sett en i grönt? Är den neongröna jätteneon och är den gröna jätteskogsgrön? Eller ska jag köra på det säkra kortet rosa, eller kanske vitt, eller kanske hjälp! ;)

Å föresten, när jag ändå är i grönfrågartagen. Har någon kollat in Ikeas nya porslin Trivsam i verkligheten?
Lite Olika | |
#1 - - Maria:

Vilken fin blogg du har...

Jag älskar grönt så en grön almanacka är säkert jätte läcker..

#2 - - Josefin:

jag har också funderat på att beställa en sådan till 2009. har också problem över vilken färg och vilken text. det är jätte svårt, jag vet inte om jag ska köra på det klassiska svartgråa som alltid funkar. eller det kanske är lite tråkigt, rosa eller rött.

det är svårt, men vi har ju som sagt tid att fundera.



missa inte min bloggtävling där du kan vinna ett armband från jkhbdesign.se



Kram

#3 - - Linda:

Jag har en sån, den är svart med fin rosa text utanpå. :) Inuti valde jag halva linjer och halva tomrum, men nästa år kommer jag att köra linjer hela vägen - det har jag insett nu.

#4 - - dahlarna:

Du gör verkligen ett bra köp! Jag köpte min första personliga almanacka nu i höstar. Är supernöjd!!! Jag har dock inte sett den gröna. Själv har jag en mörkrosa med ljusrosa text! LYCKA TILL med din almanackainköp!! KRAMISAR!!!

#5 - - Rebecka:

Vad kul med en personlig almanacka,har dock inte sett den gröna varianten. Jag var också in på den sidan och skulle bestämma hur den skulle se ut men det slutade med att jag inte gjorde någon. Jag kunde inte bestämma mig för hur den skulle se ut.

Kram Rebecka

#6 - - Mari:

Ska oxå beställa men har samma dilemma vad jag ska välja.............i-landsbekymmer.



Ha en bra dag!!

#7 - - Toves Palats:

Jag håller på att göra mig en egen personlig almanacka - det har bara gått lite stiltje i skapandet just nu mitt i alla flyttbestyr men med lite tur blir den klar lagom till det nya året :D

#8 - - J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Jag tycker absolut att du ska beställa en. Jag är jättenöjd med min! Har tyvärr inte sett de gröna. Kram

#9 - - Anna:

Jag ska också beställa en personlig kalender när jag börjar om att jobba efter mammaledigheten. De är så roliga ju! Jag har redan provat olika versioner på hemsidan så nu klickas snart en beställning i väg...



Hoppas du har en bra tisdag!

Kram Anna

#10 - - ulrica:

tycker det är synd att man inte kan lägga in bilder på olika datum exempelvis när någon fyller år :( det hade gjort almanackan ännu mer personlig.

#11 - - Isabels värld:

Jag har en sån =) En rosa men jag satt nog och valde i flera timmar kändes det som =) Ha det så bra! Kram Pernilla

#12 - - pysselpralinen:

Jag får en riktig sjuttitalskänsla av det där porslinet. Jag gillar de gröna muggarna men resten är lite för ruffigt för mig.



Du satte precis rätt ord på min känsla för min nya vita pärla! Den är sååå "Sex and the City"! =) Och jag blir ju sååå Carrie. Lite mindre lockigt hår bara.



#13 - - Åsas formaliteter:

Min är brun med turkos text. Jag tycker att färgerna blev mörkare än jag tänkt mig. Du får föreställa dig färgerna utan ljuset från skärmen bakom. Har dock inte sett de gröna färgerna i verkligheten.

Jag tycker också att det var svårt att välja. Skulle vilja byta färger varje vecka....

Kram! /Åsa

#14 - - Katja:

grönt är alltid skönt :)

#15 - - Sofie:

Jag fullkomligt älskar de där almanackorna! Har min andra nu och jag kör på mörkbrun bakgrund och ljusbrun text på framsidan :) Grönt och vitt lät fräscht! Vad fint omklädnanden blev på stolarna! Du har det så otroligt fint i köket (ja, förstås i hela hemmet!) Kram, Sofie

#16 - - Anonym:

Mer pyssel :) Jag vill ha pyssel tips.

#17 - - Mrs. b:

Kan tyvärr inte ge dig några tips, men jag skulle nog själv förmodligen ha lika svårt att välja... :-)

Du får berätta vad det blir sen!

#18 - - Emmy:

Har beställt en sådan och jag valde en i rosa och svart.



Men tror att den neongröna är riktigt fin. Så jag skulle nog satsa på den :-)





Hoppas att du får en trevlig dag!

#19 - - Zassi:

Åh men du! En sån vill jag oxå ha :)

Kan inte säga nåt om färgen och inte porslinet heller :( Trots att jag nyss var på IKEA swoschade jag förbi porslinsavdelningen bara.



Garderober var fokus :)

Ha en underbar fredag!

//Z

#20 - - Anna-Karin:

Känner ingen mer än mig själv som har den och jag har haft en turkos i år. Tycker dock inte de turkosa färgerna blev riktigt samma i verkligheten som när jag såg dem på datorn, men väldigt bra ändå.

#21 - - ou:

Jag har en grön och den är inte neongrön utan mera mot ärtgrön. Superfin !

#22 - - Anna:

Porslinet har en väldigt gammal känsla över sig, både faten och kopparna är däremot stora/djupa. men det lyser keramik om dem, den gula påminner MYCKET om senap haha

Upp