Ny telefon



Jag fick en förfrågan om var jag pysslar. Jag visar nu upp min från början tänkta pysselhörna. Fast i ärlighetens namn pysslar jag aldrig där, utan jag pysslar i stort sett alltid vid köksbordet! Jag har nog alltid varit en köksbordspysslare när jag tänker efter. Det är ju faktiskt lite lustigt. Jag har två skrivbordplatser, denna och så blogghörnan i vardagsummet, men pysslar vid matbordet istället. :) När stolarna i köket är omklädda ska jag visa bilder från platsen där jag egentligen pysslar. Det verkar dock dröja för tyget som jag beställt har inte kommit än!!

På bilden ser ni även ett av mina sommarloppisfynd, en telefon. Jag har egentligen letat efter en svart, men när jag hittade denna köpte jag den istället. Men till det tråkiga! Den fungerar inte med bredbandstelefoni! Så nu står den oanvändbar på skrivbordet och väntar på bättre tider. Jaja, den är ju fin i alla fall!
Saker & detaljer | |
#1 - - Axelina:

en klassiker till telefon!:)

#2 - - Anonym:

Vad lustigt att du visar telefonen för i söndags när jag var på loppis och sålde så plockade min kompis upp en sådan ur sina gömmor. Hon tänkte sälja den, men när jag hojtade till av beundran och nostalgi (vi hade ett par sådana hemma när jag var liten och de är ju så fina!) så...fick jag den!



Dessvärre så är det samma här, den står just nu i bokhyllan och väntar på bättre tider. Utan bredbandstelefoni eller knappvalstvång. Men fin är den! =)

#3 - - pysselpralinen:

ja, hej å hopp ibland går det lite fort. Det var från mig det där ovanför.=)



Hoppas du har en härlig fredag!

#4 - - Jenny:

Hej!

Har själv en sån telefon som jag gärna skulle använda mig av men precis som ni har vi bredbandstelefoni. Men jag har snokat lite och tydligen kan man med hjälp av en terminaladapter, som man kopplar mellan den analoga telefonen och bredbandsuttaget, omvandla signalerna och faktiskt använda sin gamla fina telefon. Verkar som de flesta bredbandsbolag har såna man kan köpa/låna, men finns säkert på andra ställen med. Själv ska jag bara lokalisera vilken låda jag stoppade ner min i under flytten så jag kan testa..



Kram!

#5 - - Rebecka:

Vad mysig skrivbordshörna =)Gillar telefonen!

Såg att du just hade köpt en Nikon D60, jag har en likadan =)Antar att du också är nöjd med den!Har lite problem att ställa in manuellt än så länge men auto funkar ju alltid som tur är =)

Ha en bra fredag!

Kram Rebecka

#6 - - Fröken Fräken:

Jag har ju en röd Kobra-telefon som jag jättegärna vill använda. Dock visade det sig att den var tung som sjutton (blir iofs korta och billiga samtal!) och så hade den ingen signal... eh?? Och jag har inget mer telefonjack där jag skulle kunna ha en telefon bara för den signal.. jag få väl göra en prydnad av min också!!



Ja, så klart - det är ju det man har en ny, större soffa till - ha mer kuddar i. Hm, kanske borde köpa fler innerkuddar på IKEA också.. tål att tänka på.

Ska försöka undvika IKEA-snålheten, den brukar annars slå till när jag kommer till ljusavdelningen och börjar tänka, "har jag åkt till IKEA för att köpa en massa värmeljus?!" (klart man har..)

Jag hoppas att Fabriksbutiken som ligger nästgårds har någon fenomenal halva-priset-på-reapriset-rea. Och så kanske man skulle kolla på några pjucks för vintern..

Det kommer att bli en DYR helg!



Det låter som att det kan bli en rekordelig pysselhelg!! Toppen! Ibland är det rätt skönt att få veta att man kan gå helt i fred och meckla med sina grejer. Hoppas återvinna energin och trycka lite mer på kuddar, fast jag vet inte riktigt vad än...

#7 - - Mari:

Brukar bli så att man hamnar vid köksbordet men tur har jag så litet så jag hoppas jag hamnar i rummet som ska bli till för lite allt möjligt. Tänkte sätta igång men gamla sängen står kvar, måste få hjälp att få iväg den. Sen baske mej.........blir det flytt in dit med dator och symaskin.



Läcker telefon, synd bara att den inte funkar med bredbandet! Du får låtsas ringa lite!



Kra,

#8 - - Kristina-Novemberbröllop:

Läcker telefon:) Kram

#9 - - Evelyn, i hemmet:

Synd att den inte funkar! Det är ju lite kul nostalgi med de där telefonerna :)

Kram, kram!

#10 - - Linah:

Funkar och funkar=) Det är nostalgi på hög nivå... Härligt att se att den gör sig så bra i modernare miljö också... /linah

#11 - - Tina på Peppar och Vanilj:

Det är första gången men definitivt inte sista gången jag kikar in här hos dig! Vilken underbart inspirerande blogg du har! Du kommer med på min länklista direkt! :D



Jag visade ett par superfina telefoner på min blogg här om dagen som jag tror du skulle gilla ;D



Ha det gott!/Tina

Upp